gulv støbning garage

Skal til at støbe gulv i min garage. Hvordan er opbygningen, og lader man betonen gå helt ud til væggen eller er det som i et hus med en flamingokant rundt langs væggen, gulvet skal males.

Har tænkt mig at bruge 100mm flamingo og så rivenet ca 5cm inde i betonen som bliver 10 cm i alt (er det nok og skal der dampspær i )


 

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er garagen opvarmet ?

Siden du vil isolere gulvet !

ja der kommer lidt varme og så var det også for at der ikke kan suges fugt op fra gulvet

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Der hjælper det ikke med en damp spærre, det er ordentligt dræn under gulvet der skal til, alt andet er spild af tid.
havde plast under betonen i min stue direkte oven på sand og det var tørt betonen .har banket et hul i betonen i garagen og det er fugtigt, det jeg regnede med var flamingo bare for at holdet det fra sandet

 

Jeg fik støbt 55 m3 betongulv sidste år med 150 mm. flamingo i. Konstruktionen blev 30 cm. stampet sand, god kraftig dampspærre, 150 mm. flamingo og derefter 14 cm. beton med rionet løftet 5 cm. op. Resultat: Fuldstændig tørt gulv uden en eneste sprække. Årsagen til at vi valgte dampspærre var at Snejbjerg hvor vi bor består af en klæg leret undergrund og da vi ikke kan dræne hele byen viste dampspærren at være den ultimative og forholdsvis billige løsning på fugtproblemer. Så jeg kan absolut anbefale dampspære.

Hundefar

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Inde i dit hus er der helt sikkert drænet grundigt, og det samme skal der være i garagen. Mindst 30 cm. sand / stabil grus med drænrør i bunden der har udløb til lavere liggende brønd eller faskine. Der på flamingo og beton.
støbte du helt ud til væggen. vores jord er også leret. var det en garage håndværker jeg fandt ikke noget dræn i mit hus så det tror jeg ikke der var

 

Efter grundig overvejelse besluttede jeg mig til at det "kun" var en garage og jeg fik flamingoen grundigt ud til kanterne og skummede flittigt. Jeg undlod 20 mm. flamingo mod væg, men købte istedet en sort 30 cm. plastagtig kant som jeg limede fast med varmlim til muren for at gulvet ikke skulle sætte sig fast i muren. Årsagen er at en 55 m2 flise godt kan arbejde lidt og jeg har ladet mig fortælle at den så bare hiver et stykke at soklen. Efterfølgende skar jeg så bare den overskydende sorte plast af med en hobbykniv og min plan er så at lægge klinger og kantflise i hele garagen. Pt er jeg igang med at pudse vægge og jeg hader det allerede.......

Hundefar

Princippet er vel det samme i garagen som i huset, så hvis du laver flammingokant så er det en ekstra isolering.
Men hvis du ikke har fulgt hele møllen og lavet varmetabsberegninger og div ansøgninger så er det vel ikke godkendt til opvarmning og du bygger efter din egen forventninger til omkostninger til opvarmning

Jeg har lavet ca samme projekt for et par år siden , der støbte jeg helt til kanten og med 150mm isolering og Rionet 5 cm i beton som du nævner.
Jeg holder ca 8 grader om vinteren.



Jeg lavede et galleri :
http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/314



Jeg synes at jeg har hørt at hvis man ikke skal opvarme over 15 grader er der mindre krav til isolering, men det kan godt være at bare er noget jeg tror.
Måske er der andre der kan gøre os klogere på dette.
Hvis nu du laver det korrekt. Med sand flamingo og beton så er det ikke nødvendigt med dampspærre for så vil den forventede fugtmængde aldrig kunne trække op gulvet.

Bare fordi man bor på leret jord giver det ikke nødvendigvis fugt problemer. Hvor højt står grundvandet??

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også