gulv støbning garage

Skal til at støbe gulv i min garage. Hvordan er opbygningen, og lader man betonen gå helt ud til væggen eller er det som i et hus med en flamingokant rundt langs væggen, gulvet skal males.

Har tænkt mig at bruge 100mm flamingo og så rivenet ca 5cm inde i betonen som bliver 10 cm i alt (er det nok og skal der dampspær i )


 

Skal til at støbe gulv i min garage. Hvordan er... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
nu var det bare fordi at jeg ikke gad at grave mere end højst nødvendigt, og det er jo kun en garage, men det skal laves ordentligt for når jeg sælger huset er der ingen der skal komme efter mig og sige at det er noget lort jeg har lavet. Og nej der er ikke højt grundvand bor på midt bakke, det var bare fordi at jeg vil have malet gulvet at jeg ville vide om man støber helt til væggen eller om man havde en flamingokant. men 10cm flamingo oven på sand holder det fugt væk fra betonen altså nede fra

 

det er jo ikke det der betyder noget. Men hvad med kanten er det helt ud eller er det med flamingokant(fordel eller ulemper) er der nogle der kan svare på det

 

Jeg ville ikke sætte flamingo rundt i kanten, du får jo en blød kant hele vejen rundt, der skal jo ikke gulvbelægning på som i en beboelse.
Nej det skal kun males så 100mm flamingo plastik rionet 50mm inde i 100mm beton det må være det

 

Annonce
Jeg er HELT enig med Jens.
I kolde garager har jeg ingen isolering i gulve og holder dem frostfrie og meget tørre, undtagen når taget blæser af!

Med venlig hilsen
ktm

 

Vil du selv blande? Jeg tror det er vigtigt at du ikke støber gulvet fast i muren da gulvet giver sig lidt i kulde/varme/hærdning. Husk at holde betonen våd/overdæk i 3 uger efter støbningen ;-)

Hundefar

Jeg regner med flydebeton (begynderbeton hørte jeg nogle der sagde)

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også