Indput til hjemmelavet arbejdsbord

Hej forum

Jeg er ved at renovere min garage/værksted, og i den forbindelse skal jeg have bygget mig et godt solidt arbejdsbord. Men jeg mangler lidt indputs, til hvad jeg kan bygge det af, eller endnu bedre billeder af folks egne arbejdsborde.
Det skal op af en endevæg af krydsfiner, som jeg regner med ikke at gøre bordet fast til, men derimod væggene til hver side. Og så nogen gode ben. Dvs. Bordet skal have fuld længde fra sidevæg til sidevæg (ca. 3 meter)

Håber på lidt indputs :-)

Btw. Hvad højde vil i sige sådan et bord skal have ? Jeg er omkring 1.88m høj.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Højden er sådan set let at beregne, skal du have en skruestik på pladen, skal oversiden af skruestikken sidde i den højde som din albue når ned til når du står med armen ned langs kroppen. Jeg har lavet et af en brugt bøgetræs bord plade under støtte  vandret liggende regler, som igen er under støttet af et par regler boltet fast på væggene. Lige under skruestikken har jeg en 75 x 75 mm. stolpe stående.

Et tidligere bord var bordpladen lavet af en ny køkken bord plade, den er så nem at gøre ren.

Jeg har valgt at lave mit bord i taglægter og osb plader, da jeg havde dem i overskud da jeg lagde nyt tag på garagen. 

Jeg har bygget det i samme højde som min rundsav og fræsebord, så det kan fungere som "aflægger" bord til dem.

Jeg har sat hjul på der kan slås op/ned så bordet står stabilt men kan forholdsvis nemt flyttes rundt.
 


Til den anden side, har jeg bygget et stationært bord, det er ikke så dybt (tog udgangspunkt i skabet for enden) og bruges mere til at stille ting af på, og lave småting. Højden blev lavet ud fra min albue højde, plus et lille stykke, da jeg godt kan li' at et bord er lidt for højt  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg takker for indputs :-)

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis