forskallings brædder

Hejsa
Er forskalling brædder af gran, høvlet, et godt valg? Gran er nemlig billigere end fyr
Gør det nogen forskel?

😏
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Til en enkelt forskalling betyder det ikke det store og om det er ru eller høvlet er blot et spørgsmål om det færdige resultat.

F.eks. en kælder betyder det ikke så meget, mange vælger alligevel at pudse væggene efterfølgende.

Og en sokkel pudses jo vanligvis også.

Så brug du bare gran om du er bevidst om f.eks. store knaster som svækker brædderne.

Styrken af fyr er lidt bedre end gran, så lidt længere afstand mellem afstivninger, ved brug af fyr.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Tjah til gran fordel taler at det er mindre fugtsugende end så meget andet træ, herunder fyr. Men til den negative side er der ikke meget styrke i gran, så er der en stor belastning på bredsiden af brædtet vil det kræve ekstra afstivning.
Tak for de hurtige svar

Det er til forskalling til et gipsloft
Brædderne bliver boret fast på det gamle loft og så gips  på

Der sad noget gammelt gipsloft fra den forrige beboer som er fjernet, og forskallings brædderne fra det gamle loft er skævt og dårligt lavet, så skal sætte nyt op 


OK, den type forskalling.
Det vil jeg tro at gran er ganske udmærket til.

Nå ja jeg tænkte også på beton forskalling.

Du bør være obs. på at det er nogenlunde tørt så.

Går ud fra når du skriver boret op, mener du skruet op, ja selvfølgelig gør du det.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ja haha, skruet op mente jeg
Så vil jeg umiddelbart tro, at det skal være høvlet på den ene side i hvert fald (som vender ud mod gipspladerne). Det har givet et pænt resultat hos mig.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis