Bitumentag på sommerhus

Hej med jer. Jeg har for nyligt købt et lille sommerhus på 74 m2 i Sverige. Der ligger et 44 år gammelt eternittag, der nok snart skal skiftes. Min oprindelige plan var at lægge et ståltag direkte ovenpå, men jeg må erkende at mit budget bare ikke er til det i øjeblikket. Mit spørgsmål er derfor om jeg vil kunne lægge Bitumen plader direkte på det gamle tag? Jeg ved at det ikke er den mest langsigtede løsning og at det ikke normalt bruges på sommerhuse, men jeg synes faktisk at det er nogle pæne plader, og det passer budgettet ret godt. Tænker at det måske kan gå, når jeg har eternit under!? Håber I kan hjælpe Mvh Clement
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fejler dine eternitplader noget? Hellere reparere lidt på dem, end at ligge Bitumen (Onduline) plader på.
Taget har været utæt en enkel gang, og jeg har med held lappet det med Borup. Ellers virker det nu ret ok, der er intet der virker porøst eller skrøbeligt, men det er virkelig ikke særligt kønt
Ah, ok.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis det er fordi det er grimt, så giv det algefjerner, og rens det af, og så en gang tagmaling.
Tak for svar Jeg tror faktisk at rens og maling kunne være en god idé. Jeg kan læse på forskellige sider at jeg kan være heldig ar mit tag holder 10-15 år endnu, så jeg slår koldt vand i blodet og shiner det op i stedet for at gemme det væk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også