Bygningsasfalt til forsegling af sokkel UNDER terræn

Hej gør-det-selv-guruer,

Jeg har døjet lidt med fugt i krybekælderen og er blevet tilrådet at forsegle soklen udvendigt. Jeg har kig på bygningsasfalt - det virker umiddelbart nemmere at arbejde med i stedet for at skulle pudse op igen. Det skal siges, at det ikke strømmer ind med vand, så problemet er til at overskue (trods alt). Det drejer sig om en 3-4 meter.

Er der nogen (kyndige), der kan forklare processen? - Jeg tænker, at man "bare" graver en rende ned langs soklen, renser af for jord og maler så bygningsasfalten på. Men er der noget, jeg overser, udover at huske ikke at grave FOR langt ned? Jeg regner med, at bygningsasfalten godt kan anvendes under terræn (selvom jeg faktisk ikke har kunnet finde noget info om det)? Resten af soklen rundt om huset males kun over terræn.

Alternative forslag er også velkomne! :-)

Mvh
Bays
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
vis du af lige væld skal have gravet ud ville jeg da nok smid en lille drægn rør ned og lede vandet væk enden i en brønd eller en faskine, bruger du en faskine skulle der ikke være noget i vejen for af du selv laver det.
med hensyn til bygningsasfalten har jeg desvære ikke nogen a faring at dele ud af:-(
Bygningsasfalt er en hovsa løsning med tvivlsom effekt.
Se Her: http://www.isola-platon.dk/assets/Denmark/Brochure/Platon-Xtra-grundmurDK.pdf
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej

Bygningsasfalt el. koldflydende asfalt kan godt bruges til at forsegle soklen med men kræver et plant/rent underlag hvis du skal opnå et godt resultat. Så du slipper ikke for at reparere soklen hvor der er afskalninger mv.

Dræn er altid en god ide når der er fugt i kælderen.

Rolf Brejner

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også