Spartlet finerloft revner

Hej

Har købt et hus fra 69 hvor der er de her brede finerbrædder i loftet. Maleren foreslog at spartle dem og lægge filt på og derefter grunde og male. Som sagt så gjort - maleren udførte arbejdet.
Nu er vores loft revnet et par steder i samlingerne ved filt-kanterne.

Mit spørgsmål er nu - hvad er den rette fremgangsmåde, for at rette op på det..?

Har overvejet at slibe helt ned til loftsbrædderne, lægge et lag spartel og lægge en papirstrimmel i og spartle henover., problemet er selvfølgelig at jeg kommer til at slibe i filten på et tidspunkt
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej LucyPelsen.

Og velkommen her på LDS.

Hvornår malede maleren det loft, hvis det er under et år siden skal han bare lave det om for egen regning.

Det er desværre 1,5år siden. Men synes stadig at det er tidligt...

Med hvad kan man stille op..?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kunne jo overveje at kontakte den maler der har udført arbejdet 

Med venlig hilsen

Anders

Ja det er klart også min plan.

Det var bare for ikke at stå på helt bar bund, når jeg skal snakke med ham
Forstår ikke den pågældende maler. Ville aldrig turde at spartle et sådant loft. De er givetvis
lavet af spånplade med finer på og de arbejder betydeligt mere end gipsplader.
De er sikkert heller ikke fastgjort på samme måde til underlaget som gips normalt er.

Den eneste optimale løsning som jeg ser det er ned med det gamle loft og op med
nogle gipsplader.

mvh

BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du kontakter maleren og ber ham om at lave det om,- som minimum! Han vil formentlig trække et lag spartel hen over men det skal duiikke godtage, det vil revne igen. Jeg ville ikke spartle sådan noget, uden at strimle det. Men har han oplyst dig om at det var med forbehold for revnedannelse og har du så accepteret det ?

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Fik bare at vide at det kunne man sagtens...!! :-/
Træplade vil blive ved med at revne pga fugtoptagelse og afgivelse hen over de forskellige årstider.

Strimmel og/eller filt vil kun udsætte det i forskellig grad.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det er ikke så nemt at klage over håndværksydelser som ved forbrugerkøb. Der er ikke nogen faste garanti- og reklamationsfrister, så det er sådan set i princippet lige meget, hvor lang tid siden arbejdet er udført. Hvis der ikke ligger noget aftalegrundlag inden arbejdets udførelse (f.x. AB-Forbruger) er man lidt på Herrens Mark. Det bedste vil være at komme overens med håndværkeren. Hvis det ikke er muligt, er der jo diverse garatiordninger, men hvis hvis håndværkeren ikke er med i en sådan, er der kun rettens vej - og den er lang og træls.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Det kan man også sagtens... Der er meget man sagtens kan gøre, men det betyder ikke at det er den rigtige måde at gøre det på

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også