Ikea PAX vs. fodpaneler

Ohøj.

står over for at skulle anskaffe et Ikea PAX garderobeskab med skydelåger. Jeg vil gerne have skabets bagside skruet fast i væggen.

Kan nogen oplyse, om der er taget højde for fodpaneler i skabets konstruktion, eller om man let kan save et mindre stykke af soklen, så skabets bagside kan blive plant med væggen?

På forhånd tak for svar. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart ser det ikke ud til at der er lavet til det i skabet, men foden er en std. Ikea fod, altså 5-7 cm plade, under bundpalden.
Så jeg ville da bare tage fuksvansen og save det nødvendige af. Der er ingen ting at bekymre sig om, ved de par cm. Især ikke når du vil skrue det fast i væggen også
Men lige en ting, hvis fu vil skrue det fast for at sikre mod børn, katte, hunde og nullermænd vælter det. Så ville jeg stærkt overveje et vinkel beslag ovenpå skabet. Bagpladen er ikke til megen hjælp hvis eer virkelig hænger noget i det, den er oftest en 3 mm spån plade sat med meget små som, omend utroligt mange
Tak for svar.

Det var også nogenlunde det jeg regnede med - tror dog mine paneler er en tand højere end 7 cm - der må jeg lige måle efter en gang.

Beslaget, som benyttes ved fastmontering, er skruet fast i skabets sider, så den tynde bagbeklædning holder ikke fast på noget.

Jeg ved Heller ikke hvor høj selve foden er, det var blot et estimat.
Men det kunne jo også lade sig gøre at save en smule af bundpladen, skulle det gå så galt.
Okay når der er et beslag med, til fast skruning så det fint. Jeg har bare set et skab væltet, der kun var skruet fast i Bagpladen.
Selv har jeg ikke skruet nogle af mine fast, men jeg har Heller Ingen børn, og sørger for at laste de nederste hylder mest.
Med høje skabe og reoler er det altid en god ide med nogle vinkelbeslag for oven ind i væggen. Uanset, om man så har børn eller ej .
Og som andre siger, så kan du sagtens save panelets form ind i siden - jeg ville dog bruge en stiksav, hvis det er et profilpanel, der duer en fukssvans ikke.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er 6,5 cm fra gulv til underkant af bundpladen på mine PAX skabe.
Fodpanelerne er 4,5 cm høje hos mig.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis