spørgsmål ang forsikring

Hej alle. Har et spørgsmål ang min indbo forsikring.
Sagen er den at jeg har tabt en mursten ned i frontruden på min firmabil. Bilen er blevet lavet, og min mester har fået en selvrisiko på 4500.- fra sin egen forsikring. Da han selvfølgelig ikke skal betale den, ringer jeg til GF og anmelder skaden, da det er min fejl og i min egen indkørsel. GF siger så at de juridisk ikke kan stå til ansvar, da mester har givet mig lov til at tage bilen med hjem.

Kan det være rigtigt at de svindlere ikke skal betale? Hende jeg snakkede med i GF var selv i tvivl, da hun skulle undersøge det ved andre ansatte. Syntes det lyder meget underligt, når man jo forsikringer sig imod uheld.
Nogen med lign sag?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nu er jeg ikke jurist, men det er dig der har lavet skaden,så du er ansvarlig,
altså burde din ansvarsforsikring dække

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Stod og var i gang med noget udhæng, og en mursten sad løs, så skulle ned. Der var bare lige en bil under. Lyder som om de ikke gider betale, men sagde faktisk jeg ville gå videre med det, da det lød forkert. Så vil de jo kunne bruge det eksempel hele tiden.
Jeg smadrede naboens bagrude med en sten der blev slynget op fra græs slåmaskinen da jeg slog græs,jeg anmeldte skaden til mit selskab men naboen fik regningen på selvrisiko. Han blev så tosset at han ringede og brokkede sig mange gange og fik fat i forskellige hver gang,til sidst ringede øverste ansatte og meddelte at de droppede regningen.
Forsikringen er vel netop det lidt billigere fordi man lever med den selvrisiko... Den er kedelig men den er der. Man kan betale for ikke at have den sørens til selvrisiko. Det er ofte en der kommer langsomt til. Der kommer disse små kuverter fra forsikringen man alligevel ikke læser. Husker da vi mistede vores cykler. Her var det ihf. ikke den forklaring der stod på det gamle papir der var 15 år der var gældende mere. Sikke en afskrivning de tillader sig på eks. cykler.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
det er mesters forsikring der skal betale, men d ig han kan gå til med selvrisikoen.
Det samme gælder f.eks., hvis et af naboens træer vælter ind i dit hus. Så er det din forsikring der betaler, men du kan få selvrisikoen refunderet hos naboen.

 

Det er normalt sådan, at "tingskade kommer forud for ansvar".

Det betyder på dansk, at hvis tingen er forsikret, så dækker tingens forsikring. Det er en indbyrdes aftale mellem alle forsikringsselskaber.

At folk vælger en høj selvrisiko for at få en billigere præmie, er jo bare surt når der så kommer en skade!

Da jeg fældede et stort træ, som ramte naboen garage, så var naboens husforsikring der måtte dække.

Så hvis naboens trampolin flyver rundt i stormvejr og buler din bil, så er det din forsikring der dækker (med deraf følgende bonustab, selvrisiko osv.). Man kan jo dybest set "bare" fravælge selvrisiko.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Okay. Vi blev enige om en pris på 3600, da det var i fritiden det skete. Dumt med så høj en selvrisiko, men det må han så om 😊 takker for div svar
Håber du finder nyt arbejde!

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis