BIL BIL BIL BIL!!!!

hej alle.

har brug for lidt hjælp!!

vil gerne have hjælp til bil valg?

vi har pt en skoda fabia hatchback, en dejlig bil vi har haft fra ny årgang  06, har ikke haft de største problemer med den, kun service og normal slid

men men, vi fik i august en lille dreng og valgte dengang at se tiden an med hensyn til plads. kassen på barnevognen kan lige være bagi, og stellet på bagsædet samt hjulene tages af og ligges også ved stellet.

vi synes bare ikke at det er nogen særlig sjov løsning, da det tager tid, og hvis feks lille mand er utilfreds under kørslen, og mor skal om at sidde ved siden af ham, gør det det besværligt at skulle have det hele ud og om på forsædet. der kommer nok også en mere i fremtiden.

så vi tænker på at skifte bilen ud, til en større og måske nyrere.

problemet er bare at jeg er for nærig til at købe en ny bil, en oktavia, passat osv koster jo alle langt over 200-300 kg hvilket vi synes er for meget 

og skal de være billige har de kørt 1 milliard km, eller mega gamle.

har været ude og kigge på den der dacia, både logan og lodgy, hvilket tiltaler os meget, da det er billige nye biler, kvaliteten er okay, de køre godt og da vi ser en bil til transport, kunne det jo være fint men men vi vil jo heller ikke stå med en rust bunke eller smadre kasse efter 4 år fordi det var en lorte bil!!!



hva skal vi gøre? købe nyt og æde de månedlige afdrag men nyde en ny bil. eller købe en nyrere brugt i så fald hvilken, og så leve med at der råd til lidt sjov i hverdagen, men stadig risikere oftere værksteds regniger??


( den "nye" bil skal være efter 09 og være med 6 airbags og ESP.)

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

hej alle. har brug for lidt hjælp!! vil... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Klaus Lundstedt på 17 mar 2014 11:17
Hej.
De nye har så 3-5-7-års garanti med, og har bilen fungeret godt i den periode, er der store chancer for at den også gør det de næste år, udsat for en passende vedligeholdelse.
Når bilen har passeret de 10 år begynder det at koste penge at få den gennem synet, og der opstår måske ustabilitet i det elektriske system og det er kompliceret i nyere biler.

mvh
Gamle biler behøves ikke at koste en formue at syne...
Jeg har lige været til syn med min Corolla fra 1990, jeg kørte bare til syn uden at tjekke bremsere eller andet. Jeg havde egentlig besluttet mig for at udskifte den, så kørte bare til syn for at se hvor slemt det stod til...

Den blev kasseret på en stabílisatorarm, og et lille rusthul.
Så udover syn og omsyn, kostede det 150 kr til stabilisatorarmen, og ´lidt tid til at svejse hullet.

Arrgghh, Klaus. 4-5000 kr for et lille rusthul?? og en stab.arm??

Der er jo ingen, der siger, at man skal køre hen på det konglige, autoriserede, forkromede Toyotaværksted med sin 20-25 år ganle bil!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej.
ktm. Jeg har i mange år sagt som du gør med de bedagede biler, men det holder ikke i disse moderne tider. prøv at se på de årlige omkostninger i en ny - bevares, lille - gryde  i forhold til mondeoen.
Det holder ikke engang med en klassiker/veteran hvis man er ærlig over for sig selv med kørselsbehovet. De bruger så meget mere benzin, at det ødelægger regnskabet.


mvh

 varmetossen

Du kan ikke sammenligne en gammel Mondeo med en ny pilleæske til 70.000.
Hvis det handler om en familien med et par børn, der måske oven i købet har et ønske om at bruge den også til feriebrug evt. med en campingvogn bagefter, er det jo totalt håbløst. Det er der iøvrigt mange, der allerede har opdaget, men nu hænger på skramleren.

Nu plæderer jeg jo heller ikke for at man skal købe en 6 cyl Mondeo eller 8 cyl Land Rover, hvis man har et kørselsbehov på 100.000 km årligt! . Jeg kører måske 5.000 km årligt i hver af de nævnte, og så betyder brændstoffet ikke det helt store, fordi disse vogne på alle måder opfylder mine krav til anvendelige biler.

Skal det være rigtig billigt, ja så er der jo altid apostlenes heste.


Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce

Køb nu en ordentlig bil der virkelig er en BIL og ikke en pille æske blik æske eller hvad de nu kaldes alle de små skrammel kasser.

Køb dig en RR Phanton der er plads til det hele, og så behøver i ikke spekulere over hvad i skal spise de næste 30 - 40 år, den kommer til at stå på Havregrød morgen middag og aften.

Ja, og jeg har lige været til syn med min "nye" gamle Skoda Felecia, indkøbt for den svimlende sum af kr 3000 med 1/4 år til syn. Har lavet forbremser (nye klodser kr. 199,00) samt ofret et nyt spejlglas til kr. 199,00.  Så nu kan vi de næste to år. Hvad der så skal ske til den tid gider jeg overhovedet ikke spekulere på nu. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Flotter du dig ikke lidt rigeligt, Nitter?

Den slår mit indtil nu billigste bilkøb, nemlig en Sierra 2.0i coupé til også ca. 3.000,- der var så møgbeskidt indvendigt af tobaksfedt og ludderkarleparfume at jeg var ved at brække mig i lårtykke stråler. Det kostede mig desværre ca 500 kr. i diverse rensemidler og mange timers arbejde at få den fin indvendigt! .
Men så kørte Hustru også 100.000 km i den over ca 3 år. Desværre måtte jeg også ofre en udstødning på den undervejs!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er da godt at i to ikke er motor cykel ejere, en brugt mc. fås ikke under 10.000,00 kr. hvis den skal være bare noget lunde i orden, jo i kan sikkert få en Kineser for et par tusinde, desværre med kort levetid og dyre reservedele i stakkevis. Bare en MZ som min koster rask væk et sted mellem 10 og 15.000,00 kr i brugt og reservedele er hunde dyre efter hånden som der bliver færre og færre originale dele til bage. Bare en ny uoriginal lydpotte koster 2000,00 kr. og holder i mit tilfælde kun tre år ( vinterkørsel ) Et bagdæk holder til 5000 km. fordi jeg har sidevogn på. 
Skrevet af ktm på 18 mar 2014 15:36
Flotter du dig ikke lidt rigeligt, Nitter?

Den slår mit indtil nu billigste bilkøb, nemlig en Sierra 2.0i coupé til også ca. 3.000,- der var så møgbeskidt indvendigt af tobaksfedt og ludderkarleparfume at jeg var ved at brække mig i lårtykke stråler. Det kostede mig desværre ca 500 kr. i diverse rensemidler og mange timers arbejde at få den fin indvendigt! .
Men så kørte Hustru også 100.000 km i den over ca 3 år. Desværre måtte jeg også ofre en udstødning på den undervejs!
Ork, det kan blive endnu billigere. Min første Golf 2 diesel gav jeg kun det den tideligere ejer ville få i ophugningsstøtte. Den fik et par brugte forskærme, brugt grill samt kofanger jeg var så heldig at finde ved en hugger i samme farve, da den havde væltet et af de lave vejskilte, du ved. Den vogn kørte jeg så i i 5 1/2 år indtil en gammel torsk havde så travlt med at komme til møde med vor herre 10 minutter før kirketid på en højhellig søndag. Den bil ofrede jeg faktisk kun alm sliddele på i de år og havde uden tvivl kørt 2-4 år mere, hvis jeg ikke lige havde det møde. Fik dog kr. 14000 samt et nyt træktøj til min trailer af hans forsikring, da den også var med. Har aldrig haft en kasko og vedkommende glemte han havde ubetinget vigepligt. Så der var held i uheld. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis