Kobling der piver

Har tidligere skrevet herinde om mine bremser der piver. Har også fået en masse gode svare. I dag opdager jeg så, at min kobling piver når jeg kobler ud, den gjorde det ikke da bilen var kold, men det kom senere på dagen da bilen havde kørt et stykke tid og var blevet varm. Kobler jeg meget forsigtigt ud, er der ingen ting, men ellers, så piver koblingen når jeg træder den i bund for at koble ud. Skal dog lige nævnes at den kobler fint ud på trods af den piben, og gearet virker også helt fint. Jeg kan nævne, at jeg har en mitsubishi colt fra 2008. Frygter at det er en større ting som kommer til at koste en del i værkstedsregning :-(.

Mvh.

Mikkel
Har tidligere skrevet herinde om mine bremser der... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Okay, tak for hjælpen. Jeg kører ned til et værksted i næste uge og finder ud af hvad fejlen er. Men hvis det er koblingen så mener du godt jeg kan kører videre i den til den giver op? Ville bare være rigtig rart den lige kunne holde en 2 mdr endnu, for så er pengene til at få den lavet. Problemet er bare, at jeg skal til syn med den senest d. 28. april. Altså den kobler fint ud og gearet virker fint, men tænker at hvis synsmanden hører den koblingens pivende lyd (er der jo ikke hele tiden, og kun når bilen er varm), vil han måske give det en anmærkning.

Mvh.

Mikkel
Efter alle de kloge svar vil jeg ikke kloge mig for meget men koblingen på min bil piber også en gang imellem, grunden til at min gør det er fordi at øjet på enden af kablet som er hægtet på koblingspedalen bliver tør, lidt vaseline på en vatpind, smøre området og piberiet er væk. Det var da et forsøg værd inden du smider pengekassen afsted. MVH Veteranen 
Så hvis jeg stikker hovede ind ved pedalerne med en lygte, så kan jeg se enden af kablet? Og så bare smøre lidt vaseline på enden der.

Mvh.

Mikkel
Syns manden er ligeglad med den piver, og kør du bare indtil den dør.
Og kunne en smøring klarer det, ja så det jo ganske nemt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis