Ny renoveret hus - gulv mangler isolering ?

Hejsa,

Vi er i den situation, at vi har købt et nyrenoveret hus, og vi løb desværre lidt hurtigt ind i en del problemer.

Bla. manglede der en vådrumsmembran (tror jeg den hedder) i det ene badeværelse, der var en del el som var ulovligt lavet samt der var ingen varme på 1. salen.

Vi er så blevet lidt bekymrede over hvorvidt man, når man totalt renoverer et hus, skal overholde nogle regler? Tænker her på BR10 reglerne.

Vi har nemlig desværre konstateret, at der mangler isolering under gulvene i stueetagen samt der er lavet gulvvarme i badeværelset, men her mangler der også isolering.

Så egentlig er der nogen som ved om man skal overholde de nye BR regler når man renoverer?

Skal måske lige siges huset blev renoveret i 2012/2013, ved ikke om det har noget at sige?

Mvh
Thomas
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Se evt. her mht. isolering:
http://www.rockwool.dk/r%C3%A5dgivning/vejledning+til+bygningsreglementet/krav+ved+ombygning,+vedligeholdelse+og+udskiftning
og
http://www.rockwool.dk/r%C3%A5dgivning/vejledning+til+bygningsreglementet/konstruktioner+der+er+rentable+af+efterisolere
Mon ikke det var en ide at i hurtigst muligt kontaktede jeres advokat, for her er da noget der ikke stemmer. Hvad siger tilstands rapporten ? De ulovlige el installationer skal tidligere ejer betale for at få udbedret lige som det også er ham der hæfter for fejl og mangler i det hus i lige har købt.
Hejsa,

Jeg har prøvet at se lidt på de 2 links Jenshøj har sat ind, men har lidt svært ved at finde ud af hvilken type gulv/terrændæk vi har - Er bestemt ikke den store håndværker, så håber I vil bære over med det. :-)

Såvidt jeg kan læse mig frem til, skal der dog isoleres i badeværelset grundet der er lavet gulvvarme.

Håndværkeren:
Vores tilstandsrapport siger slet ikke noget omkring manglende isolering, vores el rapport havde desværre heller ikke fanget de ulovlige el installationer - Dem fandt jeg selv da, når jeg tændte for lyset et sted, så tændte det et helt andet sted

Jeg tror vi vil prøve på mandag at kontakte vores advokat - måske med lidt held vi så kan undgå en frygtelig masse penge i selvrisiko.

Det er bare super frustrerende at købe et hus, og regne med man skal starte livet med familien der, og så er der en masse bøvl

Mvh
Thomas
Generelt skal reglerne i nyeste bygningsreglement overholdes - men der er undtagelser ved renovering.

Det her lyder som om det kan blive dyrt for sælger.

En masse bøvl - ja, men i dit tilfælde er det nok det værd - og smil så stadigt.

" kan du ikke gøre noget - så glem det - kan du - så gør det "

Det er jo så det du gør - men lad være med at ligge søvnløs over det og ødelægge dit humør - det går som det gør.

f.eks lavede jeg fornyligt nyt badeværelse - jeg kunne godt ( efter reglerne ) have nøjedes med nye fliser på gulvet - men valgte at lave det efter BR 10 - op med gulvet og ny tidssvarende isolering i.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det er som ikke fordi jeg ikke smiler - havde bare håbet jeg kunne bruge tiden på andet end at bokse lidt rundt med det her - Men om ikke andet, ender nok med at kende evt. håndværkere ganske godt :-)

Det som egentlig undrer mig mest, er når man alligevel har brækket gulvet i badeværelset op, for at ligge gulvvarme, hvorfor søren isolerer man så ikke korrekt i samme ombæring. Ikke at jeg på nogen måde tror det er gjort i ond vilje, men det havde bare sparet en masse bøvl efterfølgende. :-)

Jeg har det også lidt sådan - Isoleringen er jo ikke noget man dør af, selvfølgelig skal det helst være iorden, og jeg vil da prøve at snakke med advokaten omkring det, men derimod den ulovlige el var jeg mere ked af, da jeg helst ikke vil have hytten brænder ned, når vi nu endelig har fundet huset :-)

Men ihvertfalde tusind tak for alle svarene - Jeg følger op så snart jeg har snakket med advokaten

Mvh
Thomas
  men derimod den ulovlige el var jeg mere ked af, da jeg helst ikke vil have hytten brænder ned, når vi nu endelig har fundet huset :-)

Mvh
Thomas

Det kan jeg kun være helt enig i - der laves for meget fusk af hjemmefuskere, der ikke rigtigt ved hvad de har med at gøre.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis