Vinduer - Mærker m.m.

Hej med jer,

Jeg står foran mit første store projekt på huset - udskiftning af vinduer. I den forbindelse har jeg fået nogle forskellige tilbud der variere i både vinduesmærke, pris og løsningsforslag. Derfor håber jeg, der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe med lidt input.

Mærke
Der findes tilsyneladende ligeså mange holdninger som der findes mærker. Umiddelbart er der ikke stor forskel på prisen, så det vigtigste er, at det bliver det bedste produkt. Det er træ/træ vinduer og ikke 3-lags (vi tager bare mindstekravet ifølge bygningsreglementet). Jeg vil meget gerne høre hvis nogen har erfaringer eller input om følgende mærker:
  • Outline
  • KPK
  • Total døre & vinduer
  • Outrup
  • Ideal Combi
  • Velfac (har ikke set tilbud på denne endnu)
Mit indtryk er at Outline, KPK og Outrup har meget samme omdømme diverse steder. Ideal Combi og Total har jeg sværere ved at finde erfaringer med.

Løsningsforslag - Velux
Til ovenlysvinduer bliver det selvfølgelig Velux. Her er største forskel at nogle vil beholde de eksisterende lysningskasser (meget gamle), nogle vil bygge selv i MDF og nogle vil bruge Velux' egen lysningskasse. Umiddelbart hælder jeg mest til Velxux' egen, men der er tilsyneladende flere meninger

Derudover vil anbefalinger ift. udluftningsventiler og håndtag udendørs på terrassedøre også være populære.

På forhånd mange tak for input
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kunne for så vidt lige så godt spørge om månen er lavet af OST !

Der er lige så mange meninger om vinduer her på LDS. som der er ude i den store pulserende verden

IdealCombi er umiddelbart toppen af poppen hvis det skal være træ/alu. Man betaler lidt mere for deres produkter, men kvaliteten er også derefter.

KPK har et produkt hvor man får noget for pengene, det er et ganske almindeligt godt dansk produceret produkt, uden så mange dikkedarer. De holder hvad de lover, finish er rigtig flot, og hvis der er en reklamation skal man ikke bokse med dem.

Idealcombi og KPK er 2 af de 3 vinduesmærker jeg selv anbefaler mine kunder.

http://www.lyrk.dk
Tak for det - vil det sige, at IdealCombi ikke er gode på træ/træ, eller bare at de er ekstra gode på træ/alu?
Fik skiftet 2 gamle vinduer til Rationel model Aldus, fandt så efter udskiftningen ud af, at der kom mindre lys ind i rummet.
Var ikke lige opmærksom på at rammerne på mange nye vinduer er meget bredde.
Derfor ville jeg undersøge markedet for vinduer med så smalle rammer som muligt, for derfor at få mere lys ind i rummet.
Jeg ville også gerne betale ekstra for at få de vinduer med størst glasareal.
Jeg har ikke undersøgt så meget, men har lagt mærke til at feks. Velfac har en model med smal ramme.

M.v.h
Jeg har nu fået en pris på nogle forskellige og skal nok vælge mellem IdealCombi og KPK. IdealCombi er noget billigere, men jeg tror det er fordi jeg har fået et super-tilbud på deres Frame model.

Er det en korrekt antagelse, at IdealCombi normalt er et dyrere vindue end KPK?
Annonce
Jeg skiftede vinduer i hele huset for ca 6 år siden og valgte KPK. Jeg har ikke haft skyggen af et problem med dem. Jeg købte også nye døre fra KPK og alt fungerer upåklageligt.

Samtidig byggede jeg 1.sal med Velux vinduer og må tilstå at jeg var ved at falde bagover af benovelse over lysningskasserne. Der var tænkt over ALT i forbindelse med montering af dem (forskellige vinkler, diverse mål osv) og selvom man lige skulle finde ud af at læse de lidt kringlede samlevejledninger med tegninger først, gik det som en leg da man først havde forstået dem. Lysningskasserne sidder som de skal og ser stadig pæne ud efter ca 6 år. Derudover kræver de minimal vedligeholdelse og rengøring (en våd klud i ny og næ og jeg er endda ryger).

Det er mine erfaringer med de to mærker 



 Selvom man er kvinde kan man godt have hænderne skruet ordentligt på

Jeg har faktisk set en Velux lysningskasse, og for min smag er de nok lidt for plastic-agtive, så jeg vil overveje at få bygget en.

Jeg er egentlig ret tryg ved kvaliteten hos både KPK og IdealCombi, men er meget interesseret I at høre om nogen ved noget om de to mærker sammenlignet og specielt prisniveauet normalt.
Jeg har IdealCombi Nation 2-lags træ/alu monteret hele vejen rundt. De blev monteret i 2012 og vi er meget tilfredse med dem - både udseende og funktion. De småting, der var efter montering, blev rettet hurtigt og uden problemer af fabrikkens kørende servicemontør.

Jeg har desværre ikke noget sammenligningsgrundlag med KPK.
Jeg tror du skal være mere end almindeligt heldig, hvis du søger en der har købt begge vinduer på samme tid og dermed kan sammenligne prisen for dig  DET er det vi har almægtige Google til hehe....

 Selvom man er kvinde kan man godt have hænderne skruet ordentligt på

Jeg købte storke for 15 år siden. Det er godt nok skidt, skal allerede male dem for første gang i år. Men de er ikke på din liste. De var dog ikke uden lidt start problemer, de var en smule utætte.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også