Vinduer - Mærker m.m.

Hej med jer,

Jeg står foran mit første store projekt på huset - udskiftning af vinduer. I den forbindelse har jeg fået nogle forskellige tilbud der variere i både vinduesmærke, pris og løsningsforslag. Derfor håber jeg, der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe med lidt input.

Mærke
Der findes tilsyneladende ligeså mange holdninger som der findes mærker. Umiddelbart er der ikke stor forskel på prisen, så det vigtigste er, at det bliver det bedste produkt. Det er træ/træ vinduer og ikke 3-lags (vi tager bare mindstekravet ifølge bygningsreglementet). Jeg vil meget gerne høre hvis nogen har erfaringer eller input om følgende mærker:
  • Outline
  • KPK
  • Total døre & vinduer
  • Outrup
  • Ideal Combi
  • Velfac (har ikke set tilbud på denne endnu)
Mit indtryk er at Outline, KPK og Outrup har meget samme omdømme diverse steder. Ideal Combi og Total har jeg sværere ved at finde erfaringer med.

Løsningsforslag - Velux
Til ovenlysvinduer bliver det selvfølgelig Velux. Her er største forskel at nogle vil beholde de eksisterende lysningskasser (meget gamle), nogle vil bygge selv i MDF og nogle vil bruge Velux' egen lysningskasse. Umiddelbart hælder jeg mest til Velxux' egen, men der er tilsyneladende flere meninger

Derudover vil anbefalinger ift. udluftningsventiler og håndtag udendørs på terrassedøre også være populære.

På forhånd mange tak for input
Hej med jer, Jeg står foran mit første store... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
15 år før nu maling kan man da vist ikke brokke sig over..
Storke vinduer er også lige en tand dyrere vinduer, i forhold til bla. KPK, men kvaliteten på Storke er normalt også i den høje ende, så pris og kvalitet følges jo ad.
Ja, det var nu også ironisk. Skulle du tilfældigvis vide hvad jeg skal male dem med. Mener de er født med noget gori 888 eller 999 husker ikke. Men når nu det er malet fra fabrik er det vel vandbaseret.
Ja, mine to frederiksberg vinduer her i stuen var sgu dyre, 26.000 kr. for 15 år siden. Det var de fire små vinduer i de øverste felter der kostede kassen pga. de smalle fake sprosser. Men det er ikke noget vi vil undvære, kun når de skal pudses....

Undskyld jeg highjacker tråden.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Sammenligner bare med feks. Rationel vinduer, som er set skulle males efter allerede efter 6-8 år.... så hænger pris og kvalitet endnu bedre sammen..

Storke er sollid kvalitet og har også et godt ry.

Jep, det er vandbaseret, men hvad du skal give dem fremover, ved en maler mere om end undertegnet.

Jeg kan jo godt lide den der pinotex olie baserede double protection. Udviklet af en roskilde mand....For mange år siden.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også