HDV & HD

Jeg har lavet en masse videoer i HDV til min polterabend side, men nu sidder jeg med den sjove udfording at jeg ikke kan få dem til at afspille i Windows Mediaplayer til XP. Jeg kan naturligvis prøve en masse codecs af, men sidst jeg gjorde det endte det med virus og en geninstallation. Er der nogle som kender en god codec pakke til XP, som bare virker til alt med .AVI i HDV og HD ?

Mvh Claus
polterabend
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Claus.

Og velkommen her på LDS.

Hvordan kan du få virus på din pc når du har en virus scanner kørende, eller det har du måske ikke ? Det er meget dumt at bruge en pc i vore dage der ikke har en god virus scanner kørende. Jeg bruger en Bullguard der bare tager alt, ja den lukker simpelthen af til sider med snavs.

Er det optaget i HD format, så er det da normalt ikke AVI, men MKV

VLC Player (link) kan løse dine afspilningsproblemer en gang for alle. Den afspiller alt med indbyggede codecs.
Kig mulighederne igennem når du installerer og vælg/fravælg hvad du ønsker af VLC (f.eks. brug som standardafspiller).

Hvis du foretrækker separate codecs, er K-Lite codecpack (link) blandt de absolut bedste og mest anerkendte. Vælg Mega udgaven (link).
Vær lidt opmærksom når du installerer, der er mange muligheder. Du skal f.eks. selv fravælge den medfølgende Media Player Classic hvis du ikke ønsker en ekstra afspiller.

Mvh Regmos
Tømrer emeritus
Yeps.. det endte med at jeg brugte VLC Playeren, tak for hjælpen :-)

Mvh Claus
http://polterabend.cc
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis