1 sal.

Hej LDS' ere! Jeg har tidligere skrevet herinde vedr mit 1 sals projekt. Vi har en 1 sal som pt er uudnyttet som vi gerne vil inddrage i det beboelige areal. Jeg har idag talt med kommunen osv vedr procedure! Er der andre ser har inddraget deres 1 sal som kan oplyse mig om isoleringstykkelser så jeg har en ide om, hvor vi er henne af ca:-) jeg er klar over at der er flere faktorer der spiller ind og at en u værdi beregning kan fortælle mig alt, men vil gerne have en ide inden jeg går videre! :-)
Hej LDS' ere! Jeg har tidligere skrevet herinde... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så er der indsendt bygge tilladelse til 1. salen. Desværre kommer vi over de 250 kvm, så der skal landzone tilladelse til! Så må vi se om de 250 mm slår til! Manden på kommunen sagde, at i tilfælde af, at de ikke accepterede de 250 mm, kunne jeg få lavet en u-værdi beregning, som kunne dokumentere vores energi behov og eftersom vores 1.sal idag ikke har nogen isolering overhovedet og vores etage adskillelse består af 100mm isolering, så mente han nok at det kunne se "fornuftigt" ud (Måske snarere U-fornuftigt i forhold til den nødvendige tilførte energi ved opvarmning) at vi derudover meget kraftigt også overvejer gulvvarme på 1.salen var også et stort plus! Indtil videre væbner vi os med tålmodighed, da der kan gå op til 3 mdr før vores landzone tilladelse er i hus! Men der skal heldigvis også nedbrydes lidt inden genopbygnings arbejdet kan påbegyndes!;-)
Skrevet af mortenbruun på 06 apr 2014 12:36

 at vi derudover meget kraftigt også overvejer gulvvarme på 1.salen var også et stort plus! 

Hvorfor er gulvvarme er stort plus?
Ja, det er i grunden et rigtig godt spørgsmål! Da gulvvarme mig bekendt giver et relativ stort ekstra forbrug! Men det den kommunale medarbejder talte om, var et regnestykke, hvor han startede med at trække alm radiatorer høje fremløbs temperatur fra den tilsvarendelavere fremløbstemperatur ved gulvvarme!? Dernæst talte han om, at varme gennemtrækningen fra vores stue etage og op til 1 salen formentlig ville udgøre de første 10 grader i gulvet og der derfor var kun var behov for minimal ekstra varme! Hvordan regnestykket skal eller kan se ud eller om det overhovedet har nogen relevans eller det bare er noget han har stået og fyret af aner jeg intet om!!! Måske der er andre der kan kaste lys over sagen?
Skrevet af mortenbruun på 07 apr 2014 06:53
Ja, det er i grunden et rigtig godt spørgsmål! Da gulvvarme mig bekendt giver et relativ stort ekstra forbrug! Men det den kommunale medarbejder talte om, var et regnestykke, hvor han startede med at trække alm radiatorer høje fremløbs temperatur fra den tilsvarendelavere fremløbstemperatur ved gulvvarme!? Dernæst talte han om, at varme gennemtrækningen fra vores stue etage og op til 1 salen formentlig ville udgøre de første 10 grader i gulvet og der derfor var kun var behov for minimal ekstra varme! Hvordan regnestykket skal eller kan se ud eller om det overhovedet har nogen relevans eller det bare er noget han har stået og fyret af aner jeg intet om!!! Måske der er andre der kan kaste lys over sagen?
hehe lyder som gætværk fra hans side af, gulvvarme er ganske rigtig mere økonomisk hvis du har varmepumpe som er langt mere effektiv når vandet ikke skal varmes op til mere end 35-40 grader, men på andre varmekilder som f.eks gas, olie eller træpiller gør det ingen forskel.

der er dog noget om at man kan holde temperaturen i rummet 1-2 grader lavere ved gulvvarme, da rummet føles varmere når fødderne har det varmt, skal ikke kunne sige om det passer

Pizzabageren har HELT ret!!! Hvorfor forringe værdien af sit hus og få et fedt minus på tilstandsrapporten, når man ligeså godt kan gøre det ordentligt/korrekt, mens man nu ER i gang? Har selv været samme projekt som dig igennem og må nok ærligt tilstå, at jeg ikke et eneste sekund har tænkt "Bare gid jeg havde isoleret for lidt, så jeg havde et par kvadratmeter ekstra plads" I stedet tænker jeg hver vinter: "Hvor er det fedt at førstesalen er ordentligt isoleret, så varmen ikke fiser ud".... 

Lad nu være med, at spare hvor det ikke kan betale sig  Du har aldrig før haft de ekstra kvadratmeter, så det er en umulighed at du vil komme til, at savne dem....

 Selvom man er kvinde kan man godt have hænderne skruet ordentligt på

Kommunen kontrollerer ikke, men det kan jeg love dig for, at synsmanden gør, hvis du får lavet tilstandsrapport. Netop energi-punktet er et der trækker gevaldigt ned i prisen på huset. Jeg ved det, fordi min stueetage ikke er isoleret efter forskrifterne og det rykkede små 200.000 af værdien, da jeg af nysgerrighed fik lavet en salgsvurdering 

 Selvom man er kvinde kan man godt have hænderne skruet ordentligt på

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis