Installation af opvaskemaskine

Skulle være den perfekte far og installerer en opvaskemaskine i sønnens lejlighed. 

Det var lige til at gå til,da der havde stået en der tidligere (2-4 år siden). Vandtilførslen sker gennem: kobberrør ud af vægen, balufixventil, kobberrør med T-stykke til amatur. Fra T-stykket går det via kobberrør over i en aftapningshane som ses på vedhæftet fil. På hanen er der et gevind som passer til omløberen på slangen fra opvaskemaskinen. Den var blændet med en prop som jeg fjernede inden jeg satte slangen på.

Problemet er at der ikke kommer vand ud af aftapningshanen. Kan den sætte sig hvis den har været lukket i et par år eller kan der dannes en kalkprop........
Det skal nævnes at man kan dreje håndtaget på hanen. Det rammer anslag både i bund og top men det lader til at gå meget let.............
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja den type haner, har det med at sætte sig fast, så de ikke giver vand.

Du kan sætte et nyt elemet i, eller prøve om du kan få det gamle til at fungere, men det kræver du kan lukke for vandet.

Et par slag  med en fiber hammer, kan måske få den til at give vand.

(det virkede for mig, da jeg skulle bruge sådan en hane i fyrrummet, der ellers aldrig bliver brugt)

Luk for Balufix'en og tag vandhanen af. Gør den ren og pust igennem for at være sikker på at der er træk i den.
Du kan forsigtigt, og med en klud for hullet, linde på Balufixen, for at se om der kommer vand fra den.
Selve balufix'en er en kugleventil, og den blokerer ikke for et godt ord.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis