Montering på glasfiber kajak 'uden skruer'

Hej,

Jeg går med en ide om at montere en plade på en kajak, som jeg efterfølgende kan skrue ting fast i. Jeg vil ikke skrue ned i kajakkens glasfiber og leder i stedet efter inspiration til at montere denne plade.

Indtil videre er min idé at montere 2 skinner på pladen. Efter følgende placeres pladen med skinner foran på langs af kajakken. Skinnerne strammes fast mod kajakken ved hjælp af tynde nylonremme med spænder, som går hele vejen rundt om kajak og skinner og derved holder den fastspændt.

Men som sagt vil meget gerne høre om andre ideer og tanker vedrørende dette.

Med venlig hilsen,
Anders
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Anders.

Og velkommen her på LDS.

Den ide med at spænde fast omkring kajakken bliver du meget hurtig træt af, sådan to remme vil lave enorm modstand i vandet. Det er jo netop en af grundene til at en kajak glider så let gennem vandet, at den er glat som en barne numse. En rustfri plade, har du tænkt på hvor meget sådan en vejer ? Jo lettere en kajak er jo lettere at drive igennem vandet.

Har du over hovedet en kajak ????

Hej Jørgen,

Tak for dit svar. Der er brug for lidt mere information.

Jeg er lystfisker og planen er at montere stangholdere og en vandtæt kasse på pladen. Når du skriver rustfri plade forestiller jeg mig, at du mener metalplade. Det er dog ikke tilfældet. Det bliver en plade af behandlet finér. Hastigheden igennem vandet kan jeg muligvis leve med.

Men mit spørgsmål gik på om nogen havde andre forslag eller ideer til at løse montering af en plade uden at bore i kajakken?

Vh. Anders

Jamen der er da et par muligheder, du kan mange steder købe sådan noget velcro tape der er i to dele, det limer temmelig godt. Så kunne du have det siddende på kajakken ( det skal være den bløde del )

Og ellers findes der en speciel lim der kan holde på glasfiber der lige er blevet matslebet der hvor du limer, hvis det altså er glasfiber, for jeg har jo set nogle af samme type plastik som bruges til plastik balje o.l.  Der er det så en anden type lim der skal bruges.

Fordelen ved at bruge velcro bånd er at det kan fjernes igen og limrester fjernes let med en smule acetone på en blød klud.

Hej Jørgen,

Vil bare lige give dig tilbagemelding om at jeg går efter en velcro-løsning. Tak for det.

Vh. Anders
Naææææh ! Nu fuzer du mig vel ikke i anledning af første april
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis