Hjælp muldvarpe

Hej alle

Nogen der har et godt råd mod de skide muldvarper,
Gider ik sakse , har prøvet gas patron men det blev meget være, så tog den hævn med hullerne,
Men har hørt noget om hvide sild på glas skal man hælde i ,
Nogen der kender til det, eller har andet råd ?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er der galt med saksene? Det er efter min mening den mest miljøvenlige løsning. Jeg har selv haft en del muldvarpe på min ejendom da vi overtog den, men jeg har efterhånden kun fælder stående i periferien, så de ikke når ret langt ind på min grund.

Når jeg opsætter en fælde og den klapper, har jeg ca. haft held i 50% af tilfældene. Jeg har også prøvet at fange to muldvarpe med samme fælde indenfor 2 timer. Mine fælder er klassiske Fiskars som koster ca. 100 kr. i Silvan. Jeg har også købt en dyrere MoTrap som jeg dog ikke har haft mere held med end de billige.
Link til fælde: http://eshop.silvan.dk/vare/fiskars-classic-muldvarpesaks-460 Der står dog "Kommer igen til næste sæson." - det må da være snart

Med de billige fælder fjerner jeg jordet fra et skud og finder frem til gangene med fingrene og fjerner jordet fra dem, så gangen er fri. Så sætter jeg fælden ned så holde-blikket står lige over bunden af gangen. Derefter sætter jeg en sort spand og en sten ovenpå, så der ikke kommer lys eller nysgerrige snuder derned.

Med denne fremgangsmåde har jeg heldet med mig i omkring 50% af tilfældene. Og som regel har jeg mere held med mig hvis jeg gør mig umage med at grave ordentlig ud og sætte fælden helt korrekt.

God jagt ;-)
efter erfaring kan du grave en høj op og smide et laksehovede eller sådan noget, ned i. en muldvarp bruger næsen meget og dette vil stinke, efter kort tid. den kommer ikke igen, lander nok ved naboen i stedet for.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Synes de er svære at fange med saks. Har forsøgt 3-4 skud i den sidste mdr. Giver op, og lader det være en af havens finurligheder. Jævner bare skudene ud. Mulde skal jo også være et sted. Plus min gravhund finder glæde ved at grave efter dem :-D

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Vigtigt du sætter sakse perfekt i hulet, se jeg forsøgte 2 gange og begge gange fik jeg dyret
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis