hjælp til valg af tagsten

Hej

Vi skal desværre have skiftet vores tag i år. Jeg er begyndt at få priser ind, men jeg har liget et par spørgsmål vedr. tagsten.  Vi har pt betontagsten, og synes egentlig at de er ok. Bortset fra at de er meget ru.

Jeg har fået et tilbud på både en monier ds protector 2 tagsten og en jacobi j13 ædelsort sten. jacobi'en er ca 11000 kr dyrere for vores hus.

Er de sten de penge mere værd, eller er det mere et spørgsmål om udseendet?

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, de er det mere værd... det er jo tegl, og det andet er betontagsten.
Som at sammenligne en smartcar med en Audi...
Det var mere sammenligning i prisen, det var jo det du selv gjorde.

Betontagsten og tegl er ikke kun udseende, men kvaliteten der ligger til forskel.

Tegl op til 3-4 gange længere levetid end betontagsten.
Okay. Tak
De nye betontegl ville jeg ikke forvente holder så længe, har set B&C tagsten være færdige efter 22 år.

Men kvalitets lertegl holder tit over 100 år ja, da har forventet levetid på min. 80 år i vores klima.
På nogle teglsten gives der 50 års garanti... til sammenligning er der kun 15 års garanti på nogle beton tagsten... :-)

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Mit tegltag blev lagt op i 1904 og er stadig lige så tæt som da det blev lagt op !
Hvis man alligevel skal have lagt nyt tag, er det jo som jeg har forstået det klart arbejdslønnen, der er det dyreste. Så ville jeg også vælge tegl, når man alligevel var i gang med den store udskrivning. Det øger jo også husets værdi i det hele taget, at der er tegltag og ikke betonsten .
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for svarene. Det bliver tegl :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis