Hvilken maling til vandskurret hus?

Hej Gdsére.

Beklager, at der her kommer endnu en tråd om et emne, som allerede tidligere er diskuteret.

Jeg har søgt på ovenstående, men er ikke blevet klogere på de forskellige tråde ..

Sagen er den, at jeg sidste år vandskurrede min villa med Weber Multi 280. (lækkert produkt at arbejde med). Jeg står så og skal have malet det, når der forhåbentligt snart er vejr til det .

Huset skal være hvidt med sort sokkel.

Men hvilken murmaling kan anbefales? Jeg ønsker en maling, som dækker og HOLDER. Ordentlige produkter er bare et must.

Håber at nogle vil dele deres erfaringer .

- Fortsat god dag.

Mvh. blw.

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja hvis du spørger 5 forskellige malere får du sikkert mindst 4 forskellige svar ...... spøg til side. ....... Jeg vil anbefale en olieemulsionsmaling , kan fx hedde Stræk murmaling , det afhænger af fabrikatet. Det er en maling der ad åre bliver slidt ned så den skal have en gang maling igen . Fordelen er at man aldrig får opbygget et tykt malingslag , der giver anledning til afskalning. Jeg har altid grundet med microgrunder først, men der er forskellig opfattelse af dette. Jeg kan sige at jeg aldrig har haft problemer med afskalning eller andet ved denne fremgangsmåde ........

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Tak for input.
Lige præcis - jeg kunne sagtens forhøre mig i 5 forskellige malerforretninger, men ja, de vil til en hver tid anbefale eget produkt.

Håndværkeren - jeg kunne ikke finde på at kalke huset, da du ikke har den mindste mulighed for at tørre over, hvis der kommer lidt smuds på.
- Men havde det været et bondegårdshus, havde det klart høret sig til .
Vi har malet vore facade med maling fra morsø maling

http://www.morsmaling.dk/group.asp?group=4

Det er enormt dejligt at male med og så er prisen rimelig syntes jeg. Til sokkel blev vi anbefalet
at bruge deres heldækkende træbeskyttelse.

Jeg har ikke aktier i firmaet, så dette er baseret på erfaringer ;-)

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Skrevet af Håndværkeren på 13 mar 2014 23:37
ØH Stumbi, var der ikke noget om at du var nød til at udvide lageret med 500 m2 for at få plads til al den maling du fik i bonus

Jo, men jeg har opsagt kontrakten, salget fra min ville i Gentofte gik alligevel ikke.

Grunden til jeg skriver som jeg gør, er at der er mange der reagerer som du. Kan ikke lige tyde om det er med smil på læben, eller det er ment alvorligt. Men jeg kan forsikre dig og andre om at mit erhverv ligger meget langt fra facademaling. 

Og nej, ingen bonus, ingen provision og ingen ting til mig, blot min ytring om min relativt smalle erfaring i at male sin facade. 

God weekend

(det burde vel ikke give anledning til mistanke, at man linker/anbefaler et produkt man selv har haft glæde af)

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Over hovedet ikke Stumbi, jeg linker da tit til nogle firmaer jeg har haft en positiv oplevelse af. Det var rent drilleri fra min side
Ok, syntes  heller ikke at kunne huske sure opstød fra dig når jeg har linket tidligere.



Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Tak for input stumbi .
Rart at høre nogle anbefalinger ud fra erfaringer. Jo flere jo bedre!

- God weekend til jer.

Vh. blw.
Hej.

Jeg vil anbefale dig at bruge Silikat maling, som går i en kemisk proces med cementbaserede underlag, man kan sige at malingen forstener når den hærder op på underlag af cementbaserede produkter. Ellers er det noget af det mest diffussionsåbne maling der findes, dvs. den tillader muren at ånde og komme af med evt. fugt.

Med venlig hilsen

Knækspant

Med venlig hilsen 

Kenneth

mestermaling.net

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også