Køb Hårde hvidevarer i Tyskland?

Hej Alle,

Jeg vil lige høre hvis det kan betale sig at købe hårde hvidvarer i tyskland?

Jeg skal bruge...

Koge plader
Ovn
Opvaske maskine
Vaske maskine
Køleskab
Fryserskab
Emhætte

Vi overvej Bosch, AEG og Miele men jeg er ikke sikker hvis AEG, eller Miele's garanti dækker i Danmark?

Er der nogen som har erfaring med at købe hårde hvidevarer i tyskland?
Hvilke butikker kan anbefales?

På forhånd tak!

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke når du bor i hovedstads området, så bliver besparelsen ædt op af kørsels udgifter. Og sker der noget er der rigtig langt når garantien skal dække. Tag du heller den anden vej, så vidt jeg husker er de Svenske priser på hårde hvide vare ikke så høje som i Danmark. Desuden er der ikke så mange butikker at vælge imellem, med mindre du køre til Hamburg !
Har flere gange kørt turen fra Roskilde og til Tyskland sammen med venner og familie, for at hente hvidevarer.

Det er helt vildt så mange penge der er at spare.

Da min bror byggede nyt hus hentede vi AEG og Siemens og han sparede omkring 16.000 kr. Vi købte det hele hos Fleggaard. Man betaler på den danske side af grænsen og kører 3 km over på den anden side og henter varerne.

Du skal finde ud af præcis hvilke mærker og modeller du vil have, så kan du sende dem en mail og få en samlet pris.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Du mener vel omvendt, du betaler i Tyskland og henter i Padborg / Danmark
Hej

Synes da nu når i alligevel laver en liste med hvad i vil have, så send den
da osse til nogle danske forretninger.
Kan jo være de også kan komme med nogle gode bud.
S kan i jo osse se helt nøjagtigt hvad i sparer 
For hvis de 16000 der omtales her er sparet i forhold
til listepris er det jo ikke retvisende.

Hilsen Jan
Som det nævnes, kunne du sende en forespørgsel til SkiftSelv.dk
Der har vi handlet flere gange med tilfredshed med priserne.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Da jeg lavede nyt køkken for 10 år siden var rundt og kigge på næsten alle ( danske ) netbutikker - jeg vidste hvad jeg ville have.

Lavede en udskrift af de billigste priser jeg kunne finde - og tog den med til Schousen og spurgte hvad de skulle have for de varer jeg skulle bruge.

Det resulterede i en rabat på 30 - 35 % på deres listepriser - og leveret hjemme hos mig.

Mit amerikanerkøleskab ( Samsung ) købte jeg så i Polen ( vi har en fabrik der ) og kunne få det fragtet med hjem med en af de mange transporter vi har derfra. Besparelse i forhold til billigste danske netbutik : ca. 30 % eller kr. 6.000,-

Samsungs globale servicenet kan bruges m.h.t garanti.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ja, send en mail til de danske internetbutikker. De kan let sælge det billigere, end det der står på deres hjemmesider.Jeg sparede omk. 20% i forhold til de billigste internetpriser, ved at gøre det.

Husk, hvis du køber i Tyskland, skal du selv hente/bestille fragtmand. Hvis butikken står for forsendelse, skal de betale dansk moms, når de kommer over et lille bagatalbeløb, og så er der ikke sparet ret meget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis