Tjære-agtig gulvpap limet til beton - fjernes hvordan?

Hej alle,

jeg skal til at lave nyt gulv i min stue/køkken. Men til min store ærgelse var der under trægulvet noget gulvpap som minder om noget tagpap, helt sort og ved stuetemperatur er det gummiagtig. Og ikke noget med at trægulvet var limet til denne gulvpap, så er denne gulvpap også limet til betonen!!!!

Jeg kan tage meget lidt ad gangen med en spartel, men det er næsten helt umuligt at tage alle 31 kvm på denne måde. Nogle steder er det mere løst end andre!

Er der nogen der har nogle super råd til hvordan jeg får det skidt fjernet? Kan man varme det op med en ukrudtsbrænder el lign, og så spartle det væk (hvor smart er det indendørs)?

Kan man bruge en facadefræser? Eller vil denne blot blive "tilstoppet" af den gummiagtige substans?

Andre gode råd?

På forhånd tak....
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Varm det op og skrab det af ! Husk at have en spand vand med gulvklude ved siden af når du brænder inden døre. Og alle vinduer skal være åbne, du skal have en maske på, ikke bare en støv maske med en der kan fjerne gasserne der kommer når du varmer skidtet op. I modsat fald vil du have en dundrende hoved pine de næste par dage.
Jeg har været turen i gennem, og det er noget l... at fjerne

Jeg brugte en spade, som jeg sleb skarp og knoklede som en gal for at få det af.

Jeg er ikke sikker på det er en god ide at varme det op, da det så klistrer endnu mere...

Måske kan du fryse det i stedet for... der findes noget spray, der fryser tingen ned man sprayer på, det er genialt til at fjerne tyggegummi fra fliser med 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ok, tak for det. Jeg prøver mig frem. Ideen med spaden er ikke dårlig. Opvarmning vil jeg også prøve, måske gør det at der ikke skal bruges så mange kræfter....

Andre ideer?
Det er noget underligt noget, nogle steder springer det som glas, og andre steder er det sejt som tjære eller gammel tagpap.
Jeg brugte som sagt en spade, og derefter lidt med hammer og mejsel i hånden. jeg afsluttede med en lamel-slibe skive i vinkelsliberen, for at tage det sidste.

Hvad skal du ha' på gulvet efterfølgende ?

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg havde nemlig frygtet at det kommer til at tage tid. Nogle steder røg det bare af med trægulvet, andre steder sidder det bare fast som bare fanden!

Mht. Lamelsliber, bliver det ikke hurtigt "mættet", dvs. at det bare sætter sig på den, for derefter ikke at have nogen effekt? Jeg oplever tit at også den lim som pappet er limet fat til betonen bliver siddende (limen er dog ikke så gummiagtig som pappet).

Efter gulvet er blevet jævnt (skal fylde små huller) skal der dampspærre på, og derefter bruger jeg Roth Compact 14/10,5 til at lave vandbåret gulvvarme, og så skal der svømmende laminatgulv på.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
jo jeg brugte kun sliberen til de mindste limrester, og det kostede et par stykker, men jeg fik dem gratis på arbejdet, så deeet  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også