"Fugepistol" til mørtelfuger... du'r det?

Nu er det snart fugevejr igen.
Der har tidligere været indlæg om en fugepistol til mørtel.

Er der nogen, der har erfaring med brug af sådan en?
Med normal mørtelkonsistens ville man jo tro, apparatet belastes en del.
Men der er ingen tvivl om, at man kan spare tid, hvis tingen virker, og bliver ved med at virke:

http://www.quikpoint.com/



12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så må det være en speciel mørtel der skal bruges, for jeg tror ikke på at en almindelig mørtel vil kunne bruges i sådan en dims. Og du skal se så er det nok spidsen af en jetjager det koster.
Jeg fik på et tidspunkt en fugepatron (kan ikke huske mærket, men blev købt i Bygma) der indeholdt noget mørtel lignende masse, som man kunne bruge som mørtelfuge.
Det virkede også som mørtel da jeg hældte det i et par borehuller, men jeg tror det vil koste det blå ned fra himlen, hvis man skulle købe til et større område, men til en lille reparation kan det sikkert bruges.    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det er dette produkt du søger.

Jeg har mødt flere hulmurs-firmaer der bruger dette. Jeg har dog aldrig selv haft brug for at bruge det.

http://www.borup.info/en/FarveAndKemi/Polyfilla/Fuge%20Rep%20Mursten.aspx

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Det er større områder, jeg skal igang med at fuge, og jeg bruger KKH 35/65/500 0-4 mm, så det svarer til tidligere fugede områder.

Så ikke fugemasse.

Det ser ud som om man kan få trænet sine muskler med apparatet.....



Det kunne man måske trænge til. Man falder vel lidt af på den med alderen.....
Her er et billede fra mine yngre dage:





ha ha, go værkstedhumor.

Ja tidligere kunne man bukke et vandrør over den stive p..
-nu kniber det sku med armkræfterne

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg skal også snart til at fuge, er der nogen som har prøvet pistolen ?
Jeg vil ikke anbefale en fugepistol.
1. Det kan godt være den fylder fugerne ud uden besvær, men fugerne vil ikke blive trykket og komprimeret ordenligt under fugningen. fugerne vil derved løsne sig eller frost springe.
2. Jeg synes, en helt almindelige fugeske gør arbejdet hurtigere + fugerne bliver komprimeret, men jeg er jo også inde i faget

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Så må jeg i gang manuelt, hvad er det bedste værktøj til at krasse fugen ud med ? Har set et sæt til vinkelsliber, er det det bedste?

Jeg kradsede fuger ud i hele huset udvendig for 10 år siden. (100 år gl hus med murede gavle + gavlkvist) Der brugte vi den lille diamant spids til at sætte på lille vinkelsliber. Det går udmærket, men den vibrerer meget. Du skal ikke bruge den mere end 4-6 timer daglig. Jeg kørte desværre noget længere og fik en livsvarende skade på den ene ringfinger. Sener på undersiden af finger blev "for korte". Når jeg lægger hånden fladt ned på bordet vil ringfinger simpelhen ikke blive flad. Så følg sikkerheds anvisninger.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis