For gammel olietank, og snart fjernvarme!

Vores olietank er for gammel, og skal udskiftes.

Der kommer fjernvarme i området om 1 vinter, så det kan ikke betale sig økonomisk at skifte den. Vi sætter derfor el-radiatorer op mens vi venter.

Mit spørgsmål går på varmt brugsvand.

Er det muligt at tilslutte en elvandvarme eller lign. til de eksisterende rør uden de store omkostninger?

Og i givet fald, hvad arbejde SKAL en VVS'er lave, og hvad kan jeg selv lave.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja du kan købe dig en el vand varmer, i flere forskellige størelser. Onkel Harald har en udmærket model til en billig penge når det kun er til et års tids forbrug.

Men du vil nok kunne køber flere olie beholdere i forhold til at varme huset og vandet op med el.

Jeg flyttede ind i et hus på 100 m2 hvor der var el varme, der blev brugt for 22.000,00 kr. på årsbasis i 2002.

Find en brugt godkendt olietank, af den fritstående model, på DBA ol det er langt det billigste.

Mit spørgsmål går på varmt brugsvand.
...
Og i givet fald, hvad arbejde SKAL en VVS'er lave, og hvad kan jeg selv lave.

Du må kun udskifte eksisterende haner. Der ud over må du ikke lavet noget med brugsvand selv.
http://www.sik.dk/Forbruger/Gas-og-vvs-i-boligen/Goer-det-selv-vvs/Hvad-maa-man-selv-lave-af-vvs-arbejde

Men ja, som de andre skiver, så er en midlertidig tank nok det billigste, hvis der ikke er andre problemer med fyret.
Det er et gammelt gammelt fyr, og oliebrænderen er stort set stået af, og der har været problemer med det her sidste vinter. Så fyret er også udtjent.

Hvor lang tid vil det tage en VVS'er at afmontere oliefyret, og tilslutte en el-vandvarmer. 1 dags arbejde ?

Mindre vil jeg tro. Da det jo bare er en midlertidig installation, er det nok ikke så vigtigt hvordan det ser ud, så det er jo bare at få trukket et par pexrør og skruet dem på. ½ arbejdsdag tror jeg er rigeligt. Så snart det gamle er koblet fra, kan du jo selv stå for at fjerne det.
Perfekt. Mange tak for svarene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis