Dewalt, makita, hitachi eller milwaukee??

Som ny husejer bliver man jo nødt til at have grejet i orden, og jeg har overvejet at købe et akku værktøjssæt af et af ovennævnte mærker, men jeg kan ikke beslutte mig til hvilket.

Det sættet gerne må indeholde er akku boremaskine, helst slag, rundsav, bajonetsav, vinkelsliber og en lygte. Ekstra batterier er et must og gerne 18 volt system.

Prisen er ikke alt afgørende, men det er kvaliteten derimod. Jeg kommer ikke til at arbejde meget med sættet men nok til at jeg ikke vil gå ned på udstyr

Hvor købes værktøj til gode priser, og hvad mærke har flest muligheder? Tænker bla. Muligjeder for at udvide sortimentet med andre legesager som passer med batterierne.


 

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja.
Du må nok på markedet på egen hånd. Jeg har en boremaskine fra jem&fix uden slør og med en rigtig god borepatron. Efter div. tråde herinde har jeg ikke meget tilovers for div. mærkeprodukter. Deres batterier har åbenbart problemer med holdbarheden, så derfor er jeg tilhænger af at købe to billige med 2 års garanti og så levere den evt. defekte til rep. og så bare bruge den næste nye
Det er stadig billigere end en af 'mærket'

mvh

 varmetossen

Skrevet af grossmann på 10 mar 2014 22:02
Som ny husejer bliver man jo nødt til at have grejet i orden, og jeg har overvejet at købe et akku værktøjssæt af et af ovennævnte mærker, men jeg kan ikke beslutte mig til hvilket.

Det sættet gerne må indeholde er akku boremaskine, helst slag, rundsav, bajonetsav, vinkelsliber og en lygte. Ekstra batterier er et must og gerne 18 volt system.

Prisen er ikke alt afgørende, men det er kvaliteten derimod. Jeg kommer ikke til at arbejde meget med sættet men nok til at jeg ikke vil gå ned på udstyr

Hvor købes værktøj til gode priser, og hvad mærke har flest muligheder? Tænker bla. Muligjeder for at udvide sortimentet med andre legesager som passer med batterierne.

Jeg tror ikke der er så stor forskel på de mærker du nævner, det er nok mere smag og behag.
Jeg har en del i Makita i 18 volt 3 ah li-on, det er jeg rigtig glad for.
Det lokale XL har kunne matche prisen, med div danske net sider, så jeg har købt det meste i XL.
Danske netsider jeg har kikket er, førstnævnte er nok den mest seriøse....
http://dorchdanola-netbutik.dk/
www.prishammeren.dk/shop/frontpage.html

og lige en ting til.!

hvordan de ligger-holdes i hånden.

så de skal prøve værktøjerne.

der ude i butikkerne inden man langer pengene over disken

for min ved kommende er det blå bosch der er bedst i hånden.

(ikke efter bestemt mærke).

Jeg har lige købt en Bosch gsb 18 VE-2-li med aluhus. Den er sindsygt stærk, og virker nærmest umulig at ødelægge. Og bosch har efterhånden temmeligt mange fine 18 volts maskiner der bruger de samme batterier.
Glem de der samlede sæt.. Man har jo abolut intet at bruge en kuffert med hjul og en fesen lommelygte til, så hvorfor betale for dem? Men det er jo smag og behag. :-)

Alle fabrikater har en del maskiner der passer batterier sammen.

Til mine 18 volt 3 ah Makita, har jeg2 x  boremaskine, ½" slagnøgle, stiksav, bajonetsav, vinkelsliber, alle undtagen boremaskinen købt som løse maskiner uden batteri.

Så findes der, slagskruetrækker, excentersliber, borehammer, rundsav, kædesav, høvl, blæser, fugepistol, vinkelboremaskine, ligesliber, multitool, unirvisalfræser, gibsskruemaskine, cykel, støvsuger, klammepistol, hækklipper, pladesaks, havesprøjte og div. lygter og radioer, og sikkert også andre ting

Det mest uundværlige må være båndsaven

Makita BPB 180 RFE 18 volt akku Bærbar Båndsav 2 x 3,0 Ah Li-Ion

Annonce
Hvor har du mest brug for båndsaven? Og render man ikke tit ind i at den er lille? Jeg har overvejet en lignende sav, men har ikke helt set lyset endnu. Men den er fed sådan en :-)
Der er mange fordele ved en båndsav, med den almindelige klinge kan du skære lange lige snit også i vinkler op til 45 grader. Du kan let skære svalehare samlinger skære flotte kurvesnit med en svejf klinge. Den er rigtig præcis til mange småting, eks. i stedet for at du skal spænde emnerne fast og save dem med en stiksav kan du bare skære dem direkte på båndsaven. Selvfølgelig har størrelsen noget at sige, men en god hobby model som den Onkel Harald har, er ganske udmærket til rigtigt mange ting.
Link til onkel haralds? :-)
Skrevet af hhaaamsdk på 23 mar 2014 11:56

Link til onkel haralds? :-)
Harald Nyborg



Øøøh?? Jeg er såmænd godt klar over at du snakker om Harald Nyborg!! Jeg er jo ikke helt retarderet. Det var den båndsav du snakkede om, jeg ville bede om link til..
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis