Ujævn og hullet have NEED HELP!

Godaften folkens! jeg er lige flyttet ind i et gammelt super lækkert lille hus med have til med skov omkring, det er vildt idyllisk men min græs plæne er simpelthen til at få ondt i hovedet af! Den er fyldt med huller fra mosegrise (fornemmelse ikke fakta) og den er bare generelt møj ujævn. Jeg har brug for information til hvad jeg kan gøre ved den for at få en flot græsplæne. Her snakker jeg både at jævne plænen fjerne huller, fjerne mosegrise hvis det er tilfældet, og så hvilken type græs jeg burde så' i min have. Haven skal selvfølgelig være til ren hygge og egnet til at plante div frugt buske som Ribs, stikkelsbær, solbær, og hvis det er muligt tyttebær som jeg har læst kræver en "sur" jord ? noget med flis tror jeg, jeg kom frem til. 


Jeg håber der er nogen der er friske på at give mig noget hjælp så jeg kan komme igang inden det er for sent

Oh havde lige glemt. Jeg skal have høns til æglægning og eventuelt kød hvis de små damer bliver trætte og ikke lige magter eller er villig til at lægge æg de skal også gene få noget ud af jorden eller haven i sig selv. 

Lige lidt info om mig. Jeg vi absolut ikke have nogen planter i min have som jeg ikke kan spise eller få noget ud af som i sidste ende giver mig noget på bordet. Jeg er klar over der er ting som bliver nød ti at være der, som græs men UDOVER det så hjælp mig med at finde det rette og hvis det er, så alternativer til noget jeg skal have i min have som jeg kan få noget ud af.

På forhånd tak

Balder.

If you can't eat it, don't put it in your garden!
Godaften folkens! jeg er lige flyttet ind i et... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af BaldersFriland på 12 mar 2014 08:26
Henrik jeg synes mos er noget af det bedste der findes! Jeg vil bare ikke have det i haven hvis det kvæler bærbuske eller andet hele min plæne kunne være mos for min skyld

Jeg tror ikke du kan finde belæg for at mos kvæler nogetsomhelst. Buske, træer mv. er fuldstændig upåvirket af mos og mos stjæler hverken næring eller angriber andre vækster direkter. Men det kan jo godt være at busken ikke trives et sted, hvor der gror mos, men det er ikke mossen der er problemet, det er fordi vækstbetingelserne (jordens surhed og næringsindhold, lysmængden osv) ikke er gode for busken men fine for mossen. 
Det er det samme med græsset. Mosset udkonkurrerer græsset i situationer, hvor vækstbetingelserne er bedre for mos end græs. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis