Mursten HJÆLP

Hej alle LDSère

Min kæreste og jeg har købt hus og er i den forbindelse ved at renovere/bygge til. MEN de gamle mursten som er på bygningen kan jeg simpelthen ikke finde nogle steder. Nogle der har nogle ideèr? billeder er vedhæftet.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Famo på 10 mar 2014 14:19
Hej alle LDSère

  billeder er vedhæftet.

Hvor ?

Du skal huske også at trykke på indsæt når du har uploadet dem.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Kender ikke den sten - men den ser ret almindelig ud - mærkeligt du ikke kan finde en,der ligner - men det kunne jeg så heller ikke da jeg byggede til, tæt på,men ikke helt.

Og så lige velkommen til

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Prøv at kontakte en af sælgerne i dit lokale byggemarked. Mange af dem har kontakter til div. producenter af sten. De kan sikkert hjælpe dig. Ellers må du selv forbi hjemmesider osv. for at finde den der ligner bedst.

Den kunne godt ligne en RT301 - altså en glad rød maskinsten.

Jeg syntes jeg har prøvet ALT. incl gamle mursten DK og byggemarkeder jamen næsten det hele. Så kunne være fedt hvis der var en der lå inde med opskriften
Annonce
Hej

Har du set hos Randerstegl.dk eller Strojertegl.dk ?

Hvis kvantummet er er stort nok kan du muligvis få Strøjer Tegl (Strojertegl.dk) til at lave en serie der ligner.

mvh

gsh
Jeg tror også at du skal ned til den lokale trælast.. Så tager du en god blanding af forskellige sten og tager med hjem, jeg tror nemlig du bliver overrasket over hvor lidt forskel der egentlig er på de nye og gamle sten i farven.

Jeg havde et vindue jeg skulle have muret til. Mit hus er fra 1936 og jeg frygtede også at jeg ikke kunne finde sten i den rigtige farve.. Men det kunne jeg nede ved den lokale STARK. Man kan ikke se at der har været et vindue før!

Men der hvor det nogen gange går galt, efter min mening, er når folk murer nye sten i og ikke får lavet de forskellige skift rigtigt. Og ligeledes ikke får ramt den rigtige fugefarve. Specielt den med fugefarven er med til at ødelægge et rigtigt fint indtryk af selve murværket..

Mvh Mærsk

Efter lang tids søgning endte vi med at få de gamle sten afrenset og brugte nye almindelige røde maskinsten fra randerstegl. Og resultatet, ja man kan næsten ikke se forskel efter vi har fået lagt nye fuger i. Men tak for hjælpen:-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis