benzinrør lækker

hej

jeg har en toyota carina fra 93 der drypper benzin cirka midt under bilen,- lidt længere mod fronten end bagtil.

Det er jo nok et utæt benzinrør. Kan nogen sige mig hvor stor en opgave det er at skifte sådan et, og et skud på hvad det evt vil koste.

Købes de i færdige samlesæt, eller skal de laves til bilen?

Mvh Jan

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg mener det kan købes færdigt, og at det er besværligt at skifte.

Hvordan har bremserøerne det, de køre sammen med benzinrøret..

Et gæt på pris, vil være nogle stykker af de lange..

Du kan, hvis ellers resten af røret er godt nok skære det utætte af med en nedstryger eller hvad du har der kan skære uden at lave varme og gnister, og så sætte en slange imellem med to spændebånd. Ellers fåes kobberrør i metermål i en god tykkelse, så kan du skifte hele længden og så samle det i de originale slanger.

Noget klam hele røret har samme alder og er mere eller mindre råddent hele vejen igennem.Et par nye slanger og en længde plastrør så kan den køre 20år mere.

René
Det kommer da an på hvor dårlige de er. Bremserør f.eks er da tit bare lidt rustne ved de clips de sidder i, og hvis bilen bare skal køre lidt endnu så er det da ikke nødvendigt med to nye rør.
Hvis du er så heldig at have den japansk producerede carina, så skal den nok ku køre 20 år mere Det er gode biler de toyotaer der.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis