Stolpe allerede rådden!!

Vi har lige opdaget at en af vores Trykimpræneret stolper stort set er rådnede igennem nede i jorden.
Selvfølgelig er det den der står midt i hegnet

Hegnet er ca. 7 år gammelt, så jeg er ikke klar over om det er normalt....men jeg ville mene det burde holde mere når det nu er trykimpræneret...

Hvordan skifter jeg det nemmest?

Det er støbt nede i 90cm.

Tænkte om man kunne skære det dårlige fra og samle det med en ny? 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det skal da nok hjælpe at sætte en ny oven i en der er rådden

Hvis du støbte pindene fast, huskede du vel at de nederste 10 cm. skal stå i grus ikke cement. Der løber vand ned ved træet og kan det ikke komme ud nede i jorden rådner træet dobbelt så hurtigt.

Jeg ville tage den hårde tørn og grave det hele op, og starte forfra.
Jeg vil påstå at dine stolper rådner pgra af betonen...

De gange jeg har sat hegn, har jeg aldrig støbt omkring dem, kun gravet et for dybt hul, fyldt en 10-15 cm stabilgrus i bunden og sat stolpen på det, så fyldt op med stabilgrus til der mangler ca 10 cm, og derefter jord på toppen.
Og det holder   
Skal det være ekstra stabilt (ved hjørner og låger) har jeg gravet et endnu større hul og lavet et par lægter der bliver skruet på stolpen, på tværs af træk retningen, under niveau. 

Det er et bøvl at grave ud og fylde op igen, men du slipper for alt det beton som før eller siden skal op igen

Ellers skal du støbe beton så det er over niveau... 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
det er nok helt normalt.. aldrig grave træ ned.. trykbehandlet eller ej.. stolpesko... ja det koster mere, men det er kun en gang
Mvh Jan
Annonce
Oki doki..

Jeg må igang med spaden...takker for svarene
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
tidligere nabo bankede jernrør i jorden borede et hul op i stolpen så langt han kunne komme med et stort bor, og bankede den ned over, hans stakit står endnu, og det er 10 år siden det er lavet. jeg har dårlige erfaringer med stolpesko, vi har haft nogle der knækkede i storm. Jeg graver dem ned, men uden beton, mest fordi jeg er doven og ikke vil grave det op igen. der kan være flere grunde til at det rødner, hvis feks. grundvandet står højt.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis