Profil loft, tykkelse?

Hej derude.
Jeg kan se, at ludet profil/rustik loft fås i flere tykkelser (16, 19, 21mm etc.) - jeg tænker umiddelbart 16mm da det er billigst. Betyder tykkelsen så meget, Man kan jo ikke se hvor tykt det er når man først har sat det op?

Anders

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 I beboelse skal det være mindst 19 mm. tykt.
Sludder og vrøvl igen engang såkaldt håndværkere, der er ingen regler for hvor tyk profilbrædder skal eller må være hvis man ønsker at sætte en masonitpladenop som loft på ske 3 mm så gør man det det er der ikke nogen der kan forbyde så fordelen ved at vælge en de er tykkere end de 16 mm er at de ikke "slår" sig så nemt.
Måske Hr. mfrost skulle læse bygnings reglementet for opsætning af lofter i beboelse !
tak for jeres svar.
Min lokale trælast kender mit projekt ret godt, så er da ked af at høre hvis det ikke skulle være lovligt at bruge 16mm.
Men kan en af jer ikke smide et link til det hvor det står hvad krav er?

Jeg har sat flg. op.
Dampspærre
kryds forskalling med 50x25mm træ - med 60cm (midt til midt) mellem de enkelte brædderne.
- El installation og 45mm isolering under dampspærre
Og herpå mine profil brædder med fer og not i enderne.

Bør jeg vælge en tykkere profil for at de ikke slår sig?
Har læst br 10 som er det gældende bygningsreglement der er gældende i dag og jeg kan da ved Gud ikke se at der står nogen steder at det er et krav at det skal være mindst 19 mm tykkelse på profilbrædder, men jeg glæder mig til at se din henvisning "håndværker".

Annonce
Også her

Tror du det er et problem at jeg anvender 16mm? (såfremt det selvfølgelig ikke er imod reglementet)
Der kan måske være nogle brandkrav, som skal overholdes. Hvad er der ovenpå?
Ovenpå?

selve opbygningen af loftet er:
Dampspærre
kryds forskalling med 50x25mm træ - med 60cm (midt til midt) mellem de enkelte brædderne.
- El installation og 45mm isolering under dampspærre
Og herpå mine profil brædder med fer og not i enderne.
Ja, ovenpå. Er der en etage, eller et loftrum? Fladt tag?
Der må jo også være min. 100 mm isolering over dampspærren.
Arhh så er jeg også med, sorry
Det er bare loftrum (et planshus) - over dampspærren er der 335mm isolering
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis