Lys til musikvideo

Hej
Jeg vil have lavet en musikvideo, og noget videomaterial jeg kan bruge til min hjemmeside, og har lige fået købt et fint nyt Sony kamera. Er der nogle som har gode idéer til hvordan man laver god lys på en model. Der skal være et hovedlys, som jeg regner med at have ved kameraet, men hvad med hårlys, og andre effektlys?

Glæder mig til at høre fra jer
Mvh Claus
fødselsdag

Mvh Claus
Fødselsdag
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Claus.

Og velkommen på LDS.

Hvad er det du kalder hår lys ? og hvorfor skal der lys ved kameraet ?

Er der noget du har misforstået eller hur !

Der skal laves noget ordenligt lysopsætning, og jeg vil gerne have modellen er oplyst, og baggrunden falder lidt i baggrunden. Jeg synte altid det er lidt besværligt med lys, men jeg fik at vide af en kameramand at det nemmeste ville være at der ihvetfald var et hovedlys ved kameraet. Jeg har 3 lamper at arbejde med

Mvh Claus
Fødselsdag
Hej.
Lyssætning er ikke noget, der kommer på en eftermiddag. Du kan bruge spots, paraplyer, gennemskinnelige eller sølv, oplyste flader, altså indirekte lys, så der er kun at gå igang.
Det koster heldigvis ikke noget med digital foto at lave fejltagelser, så bare prøv.

mvh

varmetossen

Hej Klaus
Du har ret.. Jeg har paraplyer og lidt forskellige, så det er nok bare at gå i gang og prøve en masse forskellige ting af, og få en veninde til at stille op. Helst en som er tolmodig :-)

Mvh Claus
Fødselsdag
Hej.
Jeg husker at noget af det sværeste er at lyssætte folk med briller. Det kan give nogle frygtelige refleker.

mvh

varmetossen

Annonce
Tog en gang for mange år siden sådan et lyssætnings kursus i forbindelse med noget amatør teater ( DAT ) men her er vi altså ude i noget med 60 forskellige lamper med diverse filtre o.s.v. og mindst en 50 amp. sikring
Du skulle så prøve at lave et specielt effekt lys, tag en folie bakke og prik en hel masse små huller med et søm i bunden, sæt den foran lampen og se hvad der sker
Det lydder som en sjov idé.. Tak for de mange svar og idéer, jeg vil i gang med det samme, og prøve lidt forskelligt af!

Mvh Claus
Fødselsdag
Du når langt med dine 3 lamper og et par store flamingo plader, som reflektorer.

Men som andre skriver, så er det bare at prøve sig frem, og husk der er ikke noget der er forkert, men det kan se forkert ud 

Du kender vel tricket med at gå lidt længere væk og så zoome lidt mere ind, så du dermed får "bløret" din baggrund ? 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis