Texas Tg 501

Hej... Jeg har et problem med min 2år gamle Texas have fræser.. Ca 1minut efter jeg har startet den kommer der ren benzin gennem en sort slange fra motorer op til undersiden a den sorte 'kasse' hvor luftfiltret sidder.. Der vælter samtidig ud med hvid røg fra udstødningen.... Hva skyldes det.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er din karburator det er galt med, når der kommer ren benzin ud af den slange, skyldes det at krumtap huset bliver fyldt op med benzin, så du har været meget heldig at det ikke har sagt et stort BUM !
Tøm ALT olie/benzin af krumtaphuset og påfyld frisk olie. Så kan den igen uden BUM for nu at citere ............  

Og for eftertiden bør du huske og lukke benzinhanen HVER gang du stiller fræseren fra dig.   Og naturligvis åbne igen når du vil ud og køre. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hehe... Ja alt det bum gider vi ikke... Super, tusind tak. Det vil jeg prøve.. Men hvordan i alverden er det benzin landet i motorolien og forresten hvor meget og hvilke olie skal der på den motor?

Jeg vil tro at det er flyderen i din karburator der hænger, så benzinen bare løber ned i krumtap huset. Og der må ikke være benzin i det krumtap hus hvis det er en 4 takts motor der sidder på fræseren. Der er nok sket det at du har haft den stående vinteren over uden benzin på tanken og åbent ned til svømmeren, denne er så løbet tør og der her dannet sig noget rust på nålen. En ny nål ville muligvis kunne klare problemet. Modsat Nitter lukker jeg aldrig af for benzinen.

Det er en almindelig 10/40 motor olie du skal have i huset.

Annonce
Hej igen Jørgen... Er det noget man selv kan lave? For jeg har 10 tommelfingere.. Hmm, ja det lyder meget sandsynligt at det er det der er sket ja.. og du tror ikke jeg 'bare' kan hælde ren ny olie på den og så køre vider? Ja mener det er en 4 taks motor der er på den..
Ja det er godt nok noget skidt med de der tommel fingre, men du fandt da ud af at tjekke olie pinden  Det er samme sted olien skal ned, men du skal lige finde ud af hvor meget der skal på, for et over fyldt krumtap hus giver også en masse hvid røg og kan i yderste tilfælde også få motoren til at miste livet.
Haha, ja Jørgen.. Er heller ikke alt for stolt af dem tommelfingre... jamen der kom nemli osse en masse hvid røg ud af udstødningen efter motoren havde kørt lidt og det er så fordi krumtap huset har været fyldt med benzin og olie.. Fedt forum det herinde og tusind tak for svarerne, Jørgen... Så må jeg lige finde en der kan lave det for mig..
Måske du ikke lige har bemærket det, men dette er et Lav Det Selv forum, så bare se at få poterne op af mule poserne
Du skriver 10/40 olie, du mener SAE 30 olie ik'
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis