Brædde loft

Hej
Jeg er igang med og pille 2 vægge af brædder og puds ned. Kan selve lofte godt resikere og hvile på disse vægge?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo et spørgsmål om hvor de er anbragt i forhold til bygningen. Vægge der står i længde retningen af et hus og som står ca. midt i huset er som regel bærende, vægge der står på tværs kan have en støttende funktion af yder muren.
Såvidt jeg har forstået det, så er vægge af brædder og puds aldrig bærende. Det jeg tænkte, var om de kan have en bærende funktion til og støtte selve loft brædderne som holder på loft pudset ?

Tillægs spørgsmål, hvis mørtelen mellem murstenen på en bærende væg, sider meget løst. Er det noget der skal ordens ned det samme eller kan det vente 1 uge til 2 uger før men rodender det?

Bræddevæggen støtter nemlig op af en bærende væg. Og jeg kan se gennem brædderne at pudset på murstenen falder af bare men kigger på det.

Hvis det er alvorligt må jeg lige vente med og pille resten af bræddevæggen ned.
Jeg har fundet ud af det første spørgsmål, loftet er sømmet fast til nogen tykke bjælker.
Og skulle der skvatte lidt puds ned, tror jeg nu ikke muren vælter af den grund.
Tak for hjælpen, så er jeg 2 bræddevæg fattigere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis