UV neglelak

Hej,

Jeg søger lidt info omkring UV neglelak, da jeg har en ide om at benytte det til at tune blink og woblere med. Hvad er omtrentlig tørre tid for lakken. Hvad anbefales af lampe til at hærde med og nogle tips til indkøbs muligheder. 

Troels
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du behøver ikke bruge UV neglelak, i øvrigt også bare salgs gas ! Al lak tørre hurtigere når det udsættes for UV lys ! Solens stråler indeholder store mængder UV lys ( ikke synligt lys ) Jeg har med held flere gange brugt neglelak på ting jeg skulle bruge udendørs, du skal bare sørge for at under laget er renset grundigt med acetone før du påfører lakken. Den lak de har i Tigeren er ganske udmærket det er samme produkt som de dyre, men har ikke et eller andet fancy navn
Nu kommer det jo nok an på hvad Frk Yde mener med at tune.   Måske neglelak med glimmer ???

Kender en lystfisker der laver/maler sine blink selv. Vedkommende bruger noget billigt klar lak på sprayflaske som topcoat. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
UV stråler fra solen trænger omkring 30 meter ned i vandsøjlen selv ved overskyet og tåget vejr. Hvis din agn er malet med UV reflekterende farve vil det give refleksioner og dermed kan det ses af de fisk jeg skal ha med hjem i min fryser:-)
Skrevet af frk yde på 09 mar 2014 16:33
UV stråler fra solen trænger omkring 30 meter ned i vandsøjlen selv ved overskyet og tåget vejr. Hvis din agn er malet med UV reflekterende farve vil det give refleksioner og dermed kan det ses af de fisk jeg skal ha med hjem i min fryser:-)
Jo ja. Der er mange teorier til og maximere sin fangst.    Vi andre sætter bare en ned (garn). 

Men hvis du søger information om en lak, bliver du nok nødt til og læse produktbladet til produktet. Når vi ikke engang ved hvilket specifikt produkt der er tale om bliver det lidt svært, hvis du forstår.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Er det så ikke nemmere at gøre som Crocodile Dundee gjorde i en film:
En stang dynamit i vandet, og boom, så kommer fiskene op til overfladen og kan skovles op i båden.

Min onkel malede også sine fiske-dingenoter(kan nogen læse at jeg ikke ved en dyt om fiskeri) med almindelig maling, og så gav han dem et par lag klar lak til sidst. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Min bedste pirk var en teske hvor jeg havde monteret en svirvel i den ene ende og en grim trekrog i den anden ende, den virkede hver gang.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også