Bremser hyler

Mine bremser hyler når jeg bremser let ved lyskryds osv. Laver jeg en hård opbremsning, hører jeg ikke noget. Det lyder som om, lyden kommer for forbremserne/dækkene.
Jeg har en Mitsubishi Colt fra 2008, og fik skiftet bremseklodser i 2012. Skal nævnes, at mine forhjul punkterede omkring nytår, så der kom nye fordæk på alufælgene i starten af januar (dækkene er nu alle sammen samme str. osv., men bagdækkene er et slags mærke og de to fordæk er et andet mærke). Kan det have en betydning at fordækkene er helt nye og bagdækkene er ca. 5 år gamle? Desuden kom der luft i alle dækkene for 1 uge siden, og synes først jeg lagde mærke til den hyldende lyd efter dette er gjort.
Ved ikke særlig meget om biler, så beklager hvis mine spørgsmål er meget dumme.
Er der nogen der har nogle gode råd til hvad det kan være, og hvad der kan gøres?
Brugte kr. 8200 på at få skiftet bremseklodserne i 2012, så håber ikke jeg får en lign regning nu for at få fjernet den hyletone.

Mvh.

Mikkel
Mine bremser hyler når jeg bremser let ved... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er quickpot der har skiftet din bremser så skal de larme bagefter, vores corolla fik også skiftet komplette bremser for og bag forår 2013, og nu har den også en svag skrigelyd ved let bremsning, jeg tror bare de bruger for billige dele..... jeg har ikke fået taget mig sammen til at tage derud endnu, nogen dage siger den ingenting, andre dage kan det være rigtig irriterende..
Hej Mikkel1984!

Dine bremser fejler sikkert ingenting. . . rolig nu :-)

Har tit prøvet det du beskriver og det er og pille klodserne ud og affase kanten på dem (sådan et par mm ca)

Det hyler/piver fordi dine klodser bliver slidt skarpe på kanterne, så får man den velkendte pivetone i lyskryds, sivegader hvor det skal gå langsomt osv..Når de samtidigt bliver gjort rene kan de bevæge sig helt frit igen. Vi har jo lige haft salt på vejene her igennem vinteren. Det er ikke det samme som slidt op, langtfra. Og slet ikke med det kilometertal du nævner.

Slidt op KAN de så godt være, jeg ved jo ikke om du er en "rallykører" når du sidder bag rattet, er du ikke det burde de virke endnu

Find et værksted der kan klare en rengøring osv så er du klar igen,... og nej! det er ikke farligt og køre med, så du behøver ikke fare ud af døren i morgen tidlig som det første :-)

Mvh Henrik

 Mvh Henrik

Vil en sådan fejl blive påtalt ved et syn. Min bil står og skal synes her inden for et par uge, og ved ikke lige om jeg har tid til at få bilen på værksted inden da.

Mvh.

Mikkel
Hvis den ellers består bremsetesten, så det ikke en påtale
Hej igen! Bilen kan sagtens synes med det som det er. Vist den vel og mærke bremser ordentligt og ikke har for stor procentvis forskel i bremsekraft mellem venstre og højre hjul.

en god ide på synsdagen eller dagen før er en køretur og på en øde vej lave 3-4 hårde nedbremsninger med 2 kilometers mellemrum så skiverne ikke bliver for varme. Det renser klodwerne ret godt og giver
Mere ens bremser

 Mvh Henrik

Der er ikke noget med at man ikke har tid til at få kontroleret sit motorkøretøjs bremser BASTA.

René
Og så ofrer vi jyder min et årligt check på bilen. Dine bremser er sikkert med tommetyk rustkant på skiverne

 

Hej.
For ikke at snakke om hvor svært det kan være at få en bremsetromle af, hvis den har siddet så længe at der er kommet en ordentlig kant
Og med skivebremser skal man bremse lidt agressivt en gang imellem. Ellers gror de fast. Særlig hvis der er skiver på alle fire hjul.

mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis