græsplæne

jeg har tænkt mig at så en blanding af 60% Rødsvingel og 40% Hundegræs,  er det mon ok med hundegræs og burde jeg tilsætte andre arter til blandingen og hvorfor.....?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor ikke købe en færdig plæneblanding, der er mange forskellige sorter græs i, så man får en perfekt plæne.

Som jeg husker er hundegræs et billigt fyldstof, i de billigere plæneblandinger.

For nogle år side skulle jeg anlægge en ny plæne, jeg tog ud til et frølager, hvor de også udviklede forskellige blandinger, jeg fik fat i en meget dygtig medarbejder, og fik et længere foredrag om plæne græs.

Jeg endte ud med at få en rigtig god blanding, den er slidstærk, den gror langsom, den tåler lange tørre perioder, så den er flot grøn, også i de tørre perioder. Der er en del forskellige græsser i.

Men det koster jo så lidt extra...


jeg kan godt forestille mig at det bliver noget ala golfblanding med tæt og langsom vækst
lyder rigtig og ender nok også med en sådan blanding....... men det sker at man kan blive fristet til at prøve noget andet....især i forhold til prisen......tak for svar.....
Så XL havde græsfrø, på tilbud til 180 kr. for 12 kg. men hvordan den er ved jeg ikke...
Svingel og rapgræs er ganske udmærkede græstyper til haveplæner på god jord.

Rajgræs og hundegræs er robuste, men noget grov i det og ikke så behagelig at gå på med bare tæer.

ok, og jeg vil gerne at børnene kan gå barfodet, tak for hjælpen
det er godt nok billig .......måske for billig.....men jeg tjekker ...tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis