opsætning af pex-rør

Hej.

Jeg er ved at renovere en værelser. Men nu skal jeg til at sætte pex-rør op. Hvordan gør man i hjørnerne?

Bøjer man bare rørerne, eller sætter man en vinkel på???

Mvh.

Jesper Hansen

Hej. Jeg er ved at renovere en værelser. Men nu... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har set mange mærkelige ting, men nu aldrig lige det
Tee'er inde i væggen?
Der må ikke være skjulte samlinger, så skal der være inspektionslem. Ellers kan det laves med fordelerrør.
Skrevet af the_partyman på 09 mar 2014 16:59

vil det sige at alle radiatorer skal ha' hver deres rør...???

Tjah hvis det er pex du vil lave det i

Jeg kan ikke selv se fordelen ved alle de rør, men sådan skal det laves ifølge de "kloge"

Jeg ville jo nok lave det på den gamle metode med et fremløb og et tilbage løb i galvaniserede jern rør.

Min Gamle Mormor fik godt nok sit lavet i kobber rør, fordi hun ikke ville have de "tykke" rør rundt i lejligheden. Jeg gik og mumlede noget om galvanisk tæring  kobber jern kobber, smeden bad mig lukke af. Ville fruen have det sådan, fik hun det sådan.

Min Mormor syntes så at alle de der "snore" ( elkabler ) der gik fra fyret, der stod i køkkenet, over til væggen så grimt ud så hun klippede lidt af her og flyttede lidt der. Men kunne så ikke forstå at fyret ikke virkede længere for det var da bare nogle snore  Og hun nægtede hård nakket at hun havde pillet ved det, da vvs-eren var for at tjekke det.



Glemte og spørge om du har eget fyr.
Skrevet af Håndværkeren på 09 mar 2014 17:41

Tjah hvis det er pex du vil lave det i

Jeg kan ikke selv se fordelen ved alle de rør, men sådan skal det laves ifølge de "kloge"

Jeg ville jo nok lave det på den gamle metode med et fremløb og et tilbage løb i galvaniserede jern rør.

Min Gamle Mormor fik godt nok sit lavet i kobber rør, fordi hun ikke ville have de "tykke" rør rundt i lejligheden. Jeg gik og mumlede noget om galvanisk tæring  kobber jern kobber, smeden bad mig lukke af. Ville fruen have det sådan, fik hun det sådan.

Min Mormor syntes så at alle de der "snore" ( elkabler ) der gik fra fyret, der stod i køkkenet, over til væggen så grimt ud så hun klippede lidt af her og flyttede lidt der. Men kunne så ikke forstå at fyret ikke virkede længere for det var da bare nogle snore  Og hun nægtede hård nakket at hun havde pillet ved det, da vvs-eren var for at tjekke det.



Ja, så ved vi nu hvor du har det fra.          

Undskyld, kunne overhovedet ikke lade være .....................  

Og så bruger man normalt sorte rør til varmeinstalletioner hvis det skal være i jern.  

Og galvanisk tæring er heller ikke noget problem samme steds. Men i gamle dage når folk skulle have jord til sin dampradio så ..................  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja jeg har eget fyr... Det jeg ville ha' gjort, var at lave et fremløb et retur. Og så koble de forskellige radiatorer på... Men hvis man ikke må ha' samlinger i væggen, hvordan får man så et rør gennem væggen, ud til radiatoren (90 grader)???
Du kan bruge sådan en, så kan du køre videre til næste radiator.

http://www.vvs-eksperten.dk/index/dobbelt-koblingsdase-15mm-p2001

Mvh Thomas Hansen

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis