Koble alarm til IHC

Hej alle

Jeg er ved at få bygget en ny hytte med IHC.

Dertil mangler jeg noget alarm.
Jeg får monteret Crawford porte, med styring til IHCen, så jeg kan åbne og lukke garageporten med telefonen. Og der vil jeg gerne have at alarmen slår fra, når porten åbnes via telefonen eller fjernbetjeningen.
Så det jeg tænker er at jeg skal have en alarm som kan modtage et signal fra IHC'en, er der nogen som har erfaring med det, og kan guide mig lidt på vej i hvad jeg skal have?

På forhånd tak

De bedste hilsner Emil

De bedste hilsner Emil 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, altså du kan jo lave ihc alarm. Med deres egne sensorer, dørkontakter mm. Eller du kan gøre som mig. Købe en visonic powermax pro alarm. Den har en "pgm" port, som gør at du kan få den til at køre samme med ihc'en vha. Et overdragelsen relæ. LK har endda en standard funktionsblok i visual, lavet præcis til omtalte alarm.
I øvrigt er følere og dørkontakter trådløse. Om det er 'godt nok' til dig, er jo så det ?

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Skrevet af Offshore-Tossen på 07 mar 2014 16:29
Ihc alarmen er trådført, og elektrikeren vil have 15.000 for det med standard elementer.. Det er lige voldsomt nok, og i og med det er trådført kan jeg ikke overskue at lave det selv
Den alarm du omtaler, lyder sq som det jeg skal have fat i!

Jeg det er det. Måske også en mere elegant løsning, som kan tænkes med ind, når der bygges nyt, da man skal ind til døre/vinduer. Men dyrt ja..

Vores visonic har i hvertfald virket perfekt. Og jeg har sat nogen stykker op gennem arbejde også.

Har du selv sat dig ind i programmering af ihcèn i visual ? For så er det næsten en opgave du ville kunne klare selv, alt efter dine finger færdigheder. Der er endda lavet et tilslutningsdiagram i visual som man "bare følger".

Men jeg vil sige at hvis de 15.000kr er for et komplet ihc alarm anlæg, inkl installering/montering i div. døre/vinduer. Er der vist ikke noget at sige til den pris. Fordelen er også, at hvis din pris er inkl. rumsensore, vil disse også kunne bruges til andre ting (f.eks. lys styring/varmestyring)Det samme med magnetkontakter i døre/vinduer, hvor man f.eks. kunne programmere således at varmen slukket når vinduet åbnes.  Det vil du ikke kunne med en visonic alarm. Den er udelukket til alarm.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Har ikke sat mig ind programmeringen endnu.. Men det vil jeg gøre når jeg kan lege med det.
De 15.000 er nok heller ikke galt, men noget over mit budget
Varmen er ikke koblet ind over IHCen og lys styring ved jeg ikke hvor stort behov jeg har for.
Så det jeg er mest interesseret er blot alarm med trådløse kontakter på alle vinduer og døre, en inden og udendørs sirene og en rum føler i garagen.
Det skal kunne slåes fra ved åben og luk af garageport samt betjenings panel
Og der ser visonic Powermax ud til at opfylde mit behov.
Ved du hvor den kan købes til en god pris?

De bedste hilsner Emil 
Hvis du vil have på alle døre / vinduer, samt sirener mm. så kan det hurtigt løbe op mod den pris du har fået på ihc. alarm. Du kan jo se priserne på div. hjemmesider, der er flere der sælger visonic alarmer.

IHC kommer først rigtigt til sin ret, når man får tingene integreret. Div f.eks alarm og varme. Så kan man få nogen virkelig fede funktioner.
Nu har vi et ældre hus, som jeg er ved at bygge om til ihc, efterhånden som vi renovere, så det kan ikke blive 100% rigtigt integreret. Men i et nybyggeri, hvor man virkelig har chancen for at få det hele med fra starten, er det noget man kraftigt skal overveje, om ikke det godt kan betale sig at bide i det sure æble og ofre det ekstra en gang for alle.

Men du virker fast besluttet på kun at have "alarm" delen. Og så kommer du ikke til at gå gal i byen med Visonic powermax pro.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Annonce
Ja det kan jeg da egentlig godt se med det hele men grundpakken ihc alarm til 15.000 indeholdt ikke ret meget andet end et par enkle vinduesføler, en sirene og en pir, så i sidste ende ville det rende op, for hver føler skal der jo os være en elektriker til at trække et kabel
Varmen kan jeg altid bygge på, men blev frarådet det af VVS installatøren da de ofte har haft problemer med reguleringen.. Og når man stiller gulv varmen på 20-21 grader, justere man på det 2 gange om året
Så i det store og hele er det mest alarm funktionen jeg godt ville have haft, men når man bygger nyt løber bygge budgettet sq hurtig løbsk.. Så det må blive den billigere løsning jeg selv kan sætte op og det lader til den visonic powermax Pro har alt hvad jeg skal bruge, så det vil jeg undersøge nærmere

Men tusind tak for hjælpen! Er der andre forslag, flere guldkorn eller lign modtages de med kys hånd

De bedste hilsner Emil 
Hej Emil,

Som SilverLine allerede har nævnt er Powermax Pro alarmen med indbygget PGM signal, hvor du ved hjælp af et relæ 12/24V DC kan kommunikere mellem IHC Controlleren og Powermax Pro alarmen. I IHC Visual programmet, er der allerede en funktionsblok samt manual til opsætning af PGM signalet til IHC anlægget, således du selv kan udføre dette.

Til varmestyringen mener jeg at have hørt Danfoss Living Connect har mulighed for en relæstyring, så du ved hælp af et Output fra IHC Controllere kan indstille Living Connect til "Ude af huset" eller "Nat" osv.

Det løber dog hurtig op i rigtig mange penge for disse løsninger, men i og med de er trådløse kan du stille og roligt udvide løsningerne

Jeg håber det gav lidt at tænke over
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis