Fugt og svamp?

Hej i har før været yders hjælpsomme her inde så nu prøver jeg med noget andet.

Jeg har købt et hus her for 2 måneder siden og nu har jeg opdaget at mit værksted er noget mistænkeligt, jeg tror det er svamp og jeg tror det skyldes fugt...

Loftet ser ud til at være spån, men det er ikke "svampet" (nøgle test)

Jeg prøvede at føre en kost over det, i starten og umiddelbart ser det ud til at det kan fjernes for det kommer ikke igen?. men det støver vanvittigt, så skal lige være sikkert på det er det rigtige. gider ikke stå i en svampe sky. man kan se på billedet hvor jeg har kørt kosten.




Jeg tror at arne stedet er gulvet og væggen ud til carporten. fugtpletten på gulvet er der altid. hvis jeg ligger et stykke papir på, så er det gennemblødt på et par sekunder.


Vægen ud til carporten:


og det tror jeg skyldes at vandet bliver "ledt" ned til denne væg når det regner. 



På plantegningen er det det de kalder "Skur" og den carport jeg snakker om er den der sidder i forlængelse af skur.




Hvad tænker i  jeg kan gøre. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan gøre 2 ting lægge fliser om så de får fald væk fra skur eller lægge en "drænrende" eller afvandingsrende ved soklen til dit skur og så lede vandet til kloak aller faskine f.eks denne her http://www.harald-nyborg.dk/p3997/afvandingssaet-3m-4-all

Jeg vil mene at du lige skal se tiden lidt an, du har kun boet der i to meget regnfulde måneder, så kan der ikke ende med andet end nogen over svømmelse hist og her.

Dit gulv i skuret skal muligvis hugges op og du skal have lagt dræn i gulvet, det kan dog også skyldes at du har en grund der skråner ned mod rummet, så vil det nok være en gor ide at få drænet uden for. Med hensyn til loftet, måske du ikke var klar over det men en støvsuger kan da også bruges på lofter

Og så ville det nok være en god ide at få det loft malet.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tja, det ligner et utæt tag og generel manglende udluftning. Den/det carport/skur ser rigtig forbandet usund ud.

Plamagen i gulvet, kunne også stamme fra noget kloak eller  regnvandsafløb der er defekt/stoppet.

Personligt ville starte med og pille loftbeklædningen ned hurtigst mulig. Dels for og få luft til konstruktionen og tjekke for utætheder. Og så må du tage den derfra som det kommer. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
tak for de gode svar.

Jeg fandt en gammel bygningstegning, der siger at der ligger en stenfaskine ved carporten, mon ikke den er "død"? men hvis jeg nu graver den op ligger de nye 
http://eshop.silvan.dk/vare/plastmo-faskine i er det så ikke for tæt på huset. 2,5 meter ca)


hvad er reglerne for dræn uden om carporten. Når carporten er bygget til skel?


Ja det er ofte at de gamle stenfaskiner er sandet helt til, det gør den nye model ikke hvis du husker at pakke dugen rigtigt omkring den.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også