Bremser slår imod efter off road kørsel

Jeg blev tvunget til at køre ud over en græsmark i høj hastighed efterfølgende fungerer min bil sådan at der er bremser (tror jeg ) som slår imod forhjul når jeg kører over 80 km/t. Jeg har set en mekaniker banke dem på plads igen. Er det noget jeg selv kan gøre ?

Hvis jeg kører hurtigt og sætter hastigheden ned så klaprer bremserne, bremser jeg lidt og sætter så hastigheden op så stopper den klaprende lyd. Det er sgu lidt ubehageligt.

Her er et festligt billede af den lygtepæl jeg ikke ramte og mine mudderspor da jeg i bedste James Bond stil kørte ned af en lille bakke for så at fortsætte med 70 km/t hen over græsset for at undgå at sidde fast. Jeg er glad for at være i live efter det stunt En modkørende prssede mig af vejen.... 

Bornholm er et dejligt sted.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ingen mekaniker der bare hamre tingene på plads, det lyder som en fusker du der har set på.    En god start vil måske være, hvis du fortæller hvad det er for en offroad'er dyt du har. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Kan være, at der sidder en sten i klemme ved bremsekaliberen. Det opleves ofte ved regulær off-road kørsel.
Reglen er, at man efter off. roadkørsel piller sine hjul af og renser især bremser og inspicerer.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej.
Det er rigtigt. frem med donkraft og hjulnøgle.
Der kan måske blive tid til en historie fra gamle dage.
Vi havde en off-road weekend i et militært terræn, og det blev en pløreweekend. Da det var slut, skulle vi på vaskepladsen, men det gad en af gutterne ikke. Han kørte til nærmeste tankstation og fik en undervognsvask. Da han kørte ud, så det ud som om der havde været en lille lastvogn inde med et læs jord 
Jeg ved ikke hvor glade de blev på tanken.

mvh

 varmetossen

Det er godt, nu ved vi det drejer sig om skivebremser. Det er nemmerligsen ikke helt ligemeget hvad type vi taler om.  

Den klaprende lyd kunne komme formodentelig fra en eller flere bremseklodser, der pludselig er gået løse. Normalt sidder der nogle metalstrimler/låse der skulle forhindre dette fænomen. Men de er nok tæret væk. 

Det er svært, læs umulig, og fejlfinde ud fra en beskrivelse. Men et godt råd vil være du får hevet hjulene af og gennemgået forhjulsophæng, styrtøj og bremser. Selv en lille bitte fejl på disse komponenter, kan sidenhen gå hen og udvikle sig til noget katastrofalt.  



 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis