Finish på fuger??

Hej Lav-det-selv folk

Da jeg fornylig var over ved vores nabo, som der for ca 4 mdr siden fik udskiftet alle vinduer og facadedørene, kunne jeg ikke undgå at bemærke den utrolig flotte fuge omkring hoveddøren. 

Fugen er helt plan med kanten af rammen, fylder ud i fugerene i murværket og den er helt glat. Hvordan pokker har fagmanden båret sig ad med at lave sådan en flot fuge.

Det ser jo ud som om den er lagt perfekt på i første forsøg og at der ikke har været behov for at glitte?


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Erfaring og en rolig hånd...
Det er en smagssag vi anvender mest Ljungdahl i firmaet.

http://www.ljungdahl.dk/

Men er vist lige meget pga. prisen, syntes ikke det er så meget bedre end 522 fra Dana
Det der med fuger, det er der nogen der kan, andre ikke.. Sådan er det bare.. Samme som at sværte en lige sokkel....
Sidste gang jeg havde en tømrer ude, lagde fugen som smidt ind med en skovl. Da mester selv kom, lagde han en perfekt fuge, en sand fryd ,
Jeg skiftede i sommers alle vinduer og døre i huset, jeg kan kun anbefale at få et fuge firma til at klare fuge arbejdet, det håndværks mæssige i at skifte det hele klarede jeg selv, men lige det at fuge betalte jeg for. 

I forhold til normal indkøbs pris på fuge materialet, og større spild som amatør, hænge det slet ikke sammen at prøve selv, da meter prisen faktisk er meget fornuftig.

Jeg kan fortælle teknikken de brugte, men ville stadig ikke selv kaste mig ud i at udføre det, det firma som var hos mig, lagde de fugen, og efterfølgende brugte han en fuge pind, til at trykke fugen glat, bemærk at de kun trykkede fugen, de trak ikke noget fuge material af 


Annonce
Skrevet af subwoof på 06 mar 2014 16:53

Det der med fuger, det er der nogen der kan, andre ikke.. Sådan er det bare.. Samme som at sværte en lige sokkel....

Sidste gang jeg havde en tømrer ude, lagde fugen som smidt ind med en skovl. Da mester selv kom, lagde han en perfekt fuge, en sand fryd ,
Der ligger nok det i det at svenden bare laver noget uden at bruge hovedet, mester vil gerne have at hans kunder er tilfredse med har arbejde / giver en pæn omtale = flere kunder i butikken. Sådan har svenden ikke tænkt



- èn ting er at fuge, en anden ting - er selve fugemassen og hvad der passer til døre/vinduer.
Er der gammel fugemasse på de døre/vinduer som du skal arbejde med, så skal disse skæres ud. Alt det gamle fuge skal væk, så den nye kan hænge fast og isolere.

Pres fugemassen forsigtigt ned i fugen med fugepistolen, og glat derefter fugen med en glittepind (gennemvædet med vand og lidt sulfo). Det giver en flot glat fuge! Jeg benytter selv denne teknik, men har også en del erfaring med det.

Fremgangsmåden, bliver godt beskrevet her http://energi-tips.blogspot.dk/2013/01/fiks-fugerne-ved-dre-og-vinduer.html
Betal dig fra det, som andre råder dig til. Du vil blive frygtelig irriteret, når du har brugt 200-300-400 kroner på fugemasse, glittepinde osv osv for at konstatere at det (formentlig) ligner lort, når du selv har gjort det. Det ser let ud, men kræver enormt meget øvelse.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis