Maling af havelåger i stål

Hej med jer

Jeg har lige slebet 2 gamle stål havelåger ned og vil nu gerne beskytte dem bedst muligt. Har før brugt hammerlak malet på med pensel, men faldt lige over hammerlak på spray.

http://www.rundtombilen.dk/shop/mot...496c1.html

Det ville nok være nemmest at spraye hammerlakken på, men er det ligeså godt som den almindelige type man maler på med pensel ? Tænker at laget man får på nok er tykkere med pensel....

Håber på svar da jeg regner med at skulle male i det gode weekend vejr

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Tine og velkommen til.

Du kan sagtens bruge spray hammerlak, du skal bare væbne dig med lidt tålmodighed og give den flere lag, og her er det vigtigt at overholde de tørretider, som der står på dåsen.

Hvis du bruger pensel, er min erfaring at det flotteste resultat også opnås med flere lag(det er nemmere at styre) bare man overholder hvornår det næste lag skal påføres.
Det er noget med at man skal påføre det inden for en tid(kan ikke huske hvor lang tid, men det står på produktet) , ellers skal man vente i flere dage, da det så skal hærde igennem først, ellers ender du med en blød overflade.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej

Spray har dog den hage at det kun lægger dig på overfladen, med en pensel kan du arbejde malingen ind i fordybninger og ujevnheder. Uanset metode skal du give 2 - 3 lag for at opnå den bedste beskyttelse.

Rolf Brejner

Sprays største ulempe er at 90 % lægger sig alle andre steder end lågen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også