G23 pære standard?

hej

Jeg har købt en UV-c lampe (Osram HNS S 11 W) med G23 sokkel.
Nu er jeg kommet lidt i tvivl om den passer i min lampe (http://biltema.dk/da/Byggeri/Belysn...1-W-46374/

På den almindelige pære står der PL-11W 220V, mens på diverse sider står der 91V for UVC lampen. Der står ikke noget på pæren ang spænding.
Er G23 pærer ikke ens eller hur?
Den passer fysisk i lampen, men er lidt i tvivl om jeg tør tænde, da pærer ikke er helt billig.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den tror jeg ikke du kan sætte til 230 volt.
Ifølge deres side, er den på 91 volt, men jeg ville nok lige give dem et ring (tlf.43 39 90 00)
for at være på den sikre side.
klik her

Hvad skal du bruge et bakteriedræber rør til ?   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg har et lille eksperiment jeg skal prøve, som jeg nok skal beskrive når jeg er kommet lidt videre...

Jeg har prøvet at ringe til dem og det var de selv i tvivl om, men vil undersøge det.
Nå, de vendte hurtigt tilbage og mente at det kunne man sagtens. Dog var de ikke helt sikre. Så det må prøves i aften.

Og ja. Jeg er klar over at det er farligt at udsætte sig for UV-C stråler, så man skal være meget varsom med det.
Skrevet af kimcarlsen på 06 mar 2014 11:52

Nå, de vendte hurtigt tilbage og mente at det kunne man sagtens. Dog var de ikke helt sikre. Så det må prøves i aften.

Og ja. Jeg er klar over at det er farligt at udsætte sig for UV-C stråler, så man skal være meget varsom med det.

Så vidt jeg kan se på Osrams side, er det en lampe med metaldampe (kviksølv).  Metaldamplamper har normalt en negativ modstandskarakteristik. Det betyder, at de skal forsynes med en forkoblingsenhed i form af en f.eks. en spole. Det samme som ved et lysstofrør. Lysstofrør udsender også UV lys, men belægningen på indersiden af røret omdanner UV lyset til synligt lys. Min anbefaling er derfor, at du forsyner din lampe med en passende forkoblingsenhed.

fase
Det Osram mente at hvis der sad et alm PL rør i min lampe var der en forkobling i lampen og da det originale PL rør og min UV-c pærer var på samme Watt, så skulle forkoblingen passe. Starteren sidde så vidt jeg kan læse inde i pæren når det er en 2 bens G23 fatning. Ved 4 bens fatning sidder den i lampen.
Annonce
Skrevet af kimcarlsen på 06 mar 2014 13:54

Det Osram mente at hvis der sad et alm PL rør i min lampe var der en forkobling i lampen og da det originale PL rør og min UV-c pærer var på samme Watt, så skulle forkoblingen passe. Starteren sidde så vidt jeg kan læse inde i pæren når det er en 2 bens G23 fatning. Ved 4 bens fatning sidder den i lampen.
Hvis du har en forkoblingsenhed i forvejen og wattstyrken er den samme, bør forkoblingsenheden passe.

fase
nå prøvede i går at sætte den i lampen og vupti det kørte bare.
Nu skal jeg lige finde ud af om jeg skal køre uden det plastikrør der er i lampen, da det nok tager æder en del af lyste ved 254nm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis