Spot i køkkenet

Hejsa LDSere

Jeg skal til at sætte spots op i mit køkken, eller det vil sige jeg skal lave alt forarbejdet og så får jeg en elektriker til at slutte til.

Men jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal placere dem - altså hvor tæt de skal sidde, placering over køkkenbord og hvilket mønster.

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig

Jeg har tænkt mig at bruge denne pære: http://www.prolys.dk/da/product/sunflux-gu10-halo-led-5w-250lm-2700k-ra95-60-dim

Jeg har ligeledes vedhæftet en tegning af mit køkken hvor der skal spots.
Det nederste af billedet er spisestuen og ud til højre går en gang til værelser, hvor der skal gå en enkelt række spots.

På forhånd tak

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej apa....

For det første vil jeg sige at det er nogen gode pære du har valgt dig. Bruger dem selv, og det er noget af det bedste lys jeg har set når man snakker LED.

Nå, men jeg har lavet utallige spot installationer. Og et er en tegning og noget andet er virkeligheden. Det første du skal have styr på, er hvor dine spær ligger, det er nemlig altid en udfordring når man snakker spot, at der næsten altid kommer et spær/ forskalling eller lig. i vejen for symmatrien. Så få blotlagt det.
Selve din spot-række ville jeg personligt sætte 30 cm ud fra væggen, så de sætter midt over bordpladen. Og efter hvordan du kan få det til at gå op, ville jeg sætte 2 stk på hver side af enhætten.
En sidste ting. De sunflux pære kan fåes med 60 graders spredning, det havde jeg valgt til din køkkenplade, så du får et jævnt flot arbejdslys.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Hurtigt svar, dejligt

Jeg vil lige kigge på placeringen af spær, gode pointe
2 var også min umiddelbare tanke. hvor tæt kan jeg sætte en på emhætten? tænker på om den vil lave en skygge hvis den kommer for tæt på/hænger for meget over den??

okay, dejligt at få bekræftet at det er en god pære - det var også 60 graders den jeg har kig på, så det er dejligt

Vil det være nok med en enkelt række mellem de to køkkenborde?? og i såfald hvor meget afstand vil du anbefale imellem hvert spot?
Og samme spørgsmål til min 90cm bredde bordplade, er det nok med en enkelt række der også?

tak for hjælpen
Jeg vil sige at én række ved 90èr pladen er nok ja.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Tror du også en enkelt række er nok mellem de to bordplader? og hvad vil du anbefale af maks afstand mellem spotene?
Vores sidder pr. 700mm det passede mellem væggene og vi har et godt lys med 4w LED, og kan tændte henholdvis 3/4/7 alt efter hvilken belysning vi vil have, men med god spredning og lidt større styrke tror jeg ikke pr. 1000-1200mm ville gøre noget..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis