Nyt tag

Hej.

Vores undertag er utæt og skal derfor skiftes. Det klare ejerskifte forsikringen heldigvis. Det koster næsten det samme at smide de gamle tagsten ud så at bruge tid på at bære de gamle ned hele. 

Forsikringen har sagt god for at jeg selv betaler forskellen til andre sten. 

Vores tag er ca. 180m2 og 12 år gammelt. B&C beton.

Jeg har renset det op for 2 år siden for at fjerne mos/grøn vækst det gik fint men der er lige så meget nu så det skal gøres hvert år.

Derfor vil jeg gerne have nogen glaseret tegl så vi slipper besværet og giver vores hus et tag med længere holdbarhed.

Det nye undertag bliver Huntonit.

Jeg har fået tilbud på Creaton Sinfonie sort glaseret det ligger på ca. 46.000 incl moms. alt incl. beton taget koster ca. 20.000.

Men er tegltaget de 26.000 mere værd, stiger huset det i værdi eller er det penge ud af vinduet?

Tegltag er en jungle så godt råd til andre mærker og lignende er meget velkommene.

 

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, jeg syntes klart det er det mere værd, det er jo også glaseret kvalitet tagsten frem for beton, det har jo også betydning for prisen, ligeledes får du et tegltag der holder min. 70 år i vores klima, mod betontagsten som er set til udskiftning allerede efter 20-25 år, deraf også en bedre salgsværdi når huset skal sælges.

Men jeg ville vælge dog vælge den engoberet frem for glaseret, syntes glaseret er lige lovligt blank efter min smag, også bliver det også lidt billigere.
Nej, langt fra beton tagsten.

Engoberet er halvblank, og er helt glatte og har derfor samme alge afvisende overflade som glaseret tegl, dvs. holder sig pæne rene og blanke.

Almindelige tagsten uden behandling er ru i overfladen, og derfor sætter alger og mos sig hurtigt fast.

Se selv hvordan et sort engoberet Creaton Sinfonie tegltag ser ud på nedenstående link..

Tagrenovering med sort engoberet Creaton Sinfonie tegl

Skal der ikke laves ansøgning om man vil lægge glaseret tegl op?

Med hensyn til naboer, reflekser fra sådan et tag kan give nogle gener.

Dette ? bare for selv at få lidt mere viden om dette.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ok tak for det Koludabyg, så blev jeg lidt klogere

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Vi har ingen lokalplan det er landzone. Og naboerne ligger ikke ikke så tæt så de burde ikke blive generet.
Selvom det er landzone kan der faktisk godt være restriktioner, hvis du ligger ud til vej osv..

Må jeg så lige komme med et input

Hvis dit hus ligger i landsone, vil et glaseret tag da være temmelig malplasseret, prøv lige at se jer om i området, er der et eneste hus der har glaseret tag. Det vil virkelig kunne skabe en fæl øjen bæh i landskabet.

For en sjælden gangs skyld holder jeg med håndværkeren. Tænk dig meget godt om hvad du vælger for det kan ikke fortrydes. Men hvis du lige nupper et par billeder og ligger herind kan du jo evt få andre menneskers mening på hvad farven skal fremover på dit hus.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis