Nyt tag

Hej.

Vores undertag er utæt og skal derfor skiftes. Det klare ejerskifte forsikringen heldigvis. Det koster næsten det samme at smide de gamle tagsten ud så at bruge tid på at bære de gamle ned hele. 

Forsikringen har sagt god for at jeg selv betaler forskellen til andre sten. 

Vores tag er ca. 180m2 og 12 år gammelt. B&C beton.

Jeg har renset det op for 2 år siden for at fjerne mos/grøn vækst det gik fint men der er lige så meget nu så det skal gøres hvert år.

Derfor vil jeg gerne have nogen glaseret tegl så vi slipper besværet og giver vores hus et tag med længere holdbarhed.

Det nye undertag bliver Huntonit.

Jeg har fået tilbud på Creaton Sinfonie sort glaseret det ligger på ca. 46.000 incl moms. alt incl. beton taget koster ca. 20.000.

Men er tegltaget de 26.000 mere værd, stiger huset det i værdi eller er det penge ud af vinduet?

Tegltag er en jungle så godt råd til andre mærker og lignende er meget velkommene.

 

Hej. Vores undertag er utæt og skal derfor... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vi syntes nu det vil være pænt med sort glaseret, men det kan godt være det bliver engroberet alligevel så vi undgår problemer med genskind ud mod vejen.

Men i er meget velkommen til at se huset. http://byggeprojectdk.blogspot.dk/p/hus.html#tyndpuds


hold du bare fast ved det sorte glasserede tegltag, det vil passe godt efter min menning, men det er jo underordnet hvad vi herinde mener om det, for det er jer der skal bo der, så hvad andres menninger kan bruges til ved jeg ikke (henvist til overstående fra fiaght)
Skrevet af Freak1 på 06 mar 2014 07:40

Men i er meget velkommen til at se huset. http://byggeprojectdk.blogspot.dk/p/hus.html#tyndpuds


Det kan man da kaldre en hovedrenovering i har gang i der, ser sku godt ud det  der er lavet...

Her må jeg medgive at husets bygge stil, på det nærmeste skriger glaseret tegl, efter du har ændret det fra at være et rødstens hus til et pudset / vandskuret. Alt andet ser da nu malplasseret ud.

Det er godt nok et stort stykke arbejde i der har lagt i hus og omgivelser, sikkert heller ikke helt gratis

Det fortjener da virkelig en plads i vores galleri med før og nu billeder, gerne når du har fået de glaserede på.

Tak for svarene, Er glad for at i andre også syntes det vil passe godt til huset Og tak for de pæne ord, jeg har flere gange tænkt på at ligge billeder i galleriet det skal nok komme.

Jeg har snakket med kommunen og der er ingen restriktioner på vores matrikel. Han anbefalede dog at ligge et spejl på taget mens solen skinner for at se om det kunne ramme uheldigt. Så jeg håber der kommer lidt sol så jeg kan prøve det af.

Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 06 mar 2014 09:38

Her må jeg medgive at husets bygge stil, på det nærmeste skriger glaseret tegl, efter du har ændret det fra at være et rødstens hus til et pudset / vandskuret. Alt andet ser da nu malplasseret ud.

Det er godt nok et stort stykke arbejde i der har lagt i hus og omgivelser, sikkert heller ikke helt gratis

Det fortjener da virkelig en plads i vores galleri med før og nu billeder, gerne når du har fået de glaserede på.

Så nu er landzonen ligegyldig?

 Nu skal der ikke længere kigges i nærområdet for at konstatere om man konstruerer en "øjenbæ"?

Du starter med at være kritisk, så ser du et billede af ejendommen og så falder alle forbehold!

Du sidder forhåbentlig ikke i hverken råd eller nævn der har med byggeri at gøre?




Har du det så godt nu, hvor du igen lige kunne ramme mig med dine kommentarer over at jeg ændre mening ! Modsat dig kan jeg ændre mig når jeg får set på tingene fra en anden vinkel.

Få dig dog et liv mand

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis