Montaflex skruer.

Egentligt syntes jeg det er smart med montaflex skruer, fordi man ikke behøver ravplugs.

Men når jeg bruger dem i murvæg og borer for med 3mm bor som der står på æsken...så alligevel så sætter skruen sig ligesom ikke fast.
Hvis jeg f.eks skal sætte et fodpanel fast, så bliver skruen bare ved med at dreje rundt.

Jeg føler samtidig også at skruerne knækker meget nemt.

For nyligt har jeg brugt dem til at sætte gips op på en murvæg.
Jeg ved godt at mange sikkert vil sige at de skal limes op, men jeg tænkte bare at skruerne var en god ide' istedet for en masse ravplugs...

Men det er irriterende når de bare drejer rundt.

Det er 4.2 x 55 mm montaflex jeg har købt 

Er det fordi hullet er for stort?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skulle gerne passe med den hulstørrelse, der står på æsken til skruerne.
Har du tjekket hullet faktisk er 3mm)
Hvis du har en slagboremaskine, er det måske bedre, at skrue dem ind med den.

Det kunne lyde som om skruen, fræser hullet op, så måske skal du trykke lidt hårde på.

Er det med Torx, for den gamle type med stjerne, synes jeg ikke var slemme til at brække, men de kammede jo let over, så man har nok ikke belastet skruen så meget.
Det er Torx.
Og det kan da godt være jeg har ramt pudset mellem murstenene nogle steder... jeg syntes bare ikke de gør som jeg havde forventet.

Som regel borer jeg hullet uden slagbor , hvis det kan ungås, og skruerne skruer jeg ind med bore/skruemaskine.

De har kun været brugt til murvæg indendørs
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af danie på 05 mar 2014 09:41



Egentligt syntes jeg det er smart med montaflex skruer, fordi man ikke behøver ravplugs.



Men når jeg bruger dem i murvæg og borer for med 3mm bor som der står på æsken...så alligevel så sætter skruen sig ligesom ikke fast.



Hvis jeg f.eks skal sætte et fodpanel fast, så bliver skruen bare ved med at dreje rundt.



Jeg føler samtidig også at skruerne knækker meget nemt.



For nyligt har jeg brugt dem til at sætte gips op på en murvæg.



Jeg ved godt at mange sikkert vil sige at de skal limes op, men jeg tænkte bare at skruerne var en god ide' istedet for en masse ravplugs...



Men det er irriterende når de bare drejer rundt.



Det er 4.2 x 55 mm montaflex jeg har købt 



Er det fordi hullet er for stort?
Det er vel ikke sådan at du skruer skruerne for hårdt fast med din skruemaskine, det kunne tyde på det, når du skriver at skruerne bliver ved at dreje rundt. Det kræver følelse med momentet, når der bruges skruemaskine. Skruerne kan bruges i både beton og mursten med forboring, kun i gasbeton skal der ikke forbores. Skulle du have ramt en fuge, er der næsten intet, der holder
















fase
S.fabin>> Nope jeg har skruet dem meget forsigtig i...

Koludabyg>> God Ide', de knækker heller ikke så let..;o)

Tak
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nej, og holder også bedre...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis