Ingen isoleringsbånd på vindue

Hejsa.

Vores ene vindue trækker mug ind, og jeg kan ikke se noget isoleringsbånd.
Det er et termovindue og trælisten udenfor skal skiftes fordi en næsten er mørnet væk flere steder forneden.
Men lidt mug kommer der hele vejen rundt i kanterne.

Så jeg tænkte at tage vinduet ud og smide noget isoleringsbånd på den indvendige side, og så en ny liste
.
Jeg ved bare ikke endnu om der er plads til det.

Men kunne det ikke afhjælpe muggen?

Vil også lige nævne at vi ikke har hulmursisoleret...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når du skriver isolerings bånd mener du så den selvklæbende gummiliste der er fæstnet på glaslisten udvendig?

Mug skyldes fugt, "luft ud"

Det ville være en rigtig god ide' at få isoleret og lavet dampspærre for at spare på den dyre varme, varme indefra og kulde vil danne fugt, så vigtigt at få det lavet rigtigt i første hug.

Men det var et sidespring, ikke det du spørger om.

Om det er falsen der er for lille kan du øge denne, til ca. 40-45 mm i bredden x dybden f.eks. med en overfræser eller håndrundsav, og stemme væk i hjørner.

Det kræver selvsagt at du skal ha' termoruden ud.

Et lille tip mere:

Brug en Dafa alluglasliste i bunden af dit vindue, vil holde falsen i bunden af vinduet tør, ved det træk der opstår under denne alluliste, som kan købes i byggemarked.

Kan købes i forskellig modeller. En rigtig go' investering synes jeg. (investering ca. 100,- kr./m.) fås også i hele længder a' 6 m.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ja selvfølgelig en gummiliste...det er ikke altid jeg lige kan huske hvad tingene hedder 

Lige netop dette vindue kan Ikke åbnes...(det er der flere der ikke kan).
Vi har skiftet nogle af vinduerne men det er jo en kostelig affære....så det må komme hen ad vejen.
Hulmurs isolering kan under ingen omstændigheder ske før udskiftning af alle vinduer.
Der er nemlig hul hele vejen rundt når vi piller et vindue ud, så du kan nok tænke hvad der sker, hvis vi får isoleret før skift 

Tak ellers for råd 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Så lidt det er jo det LDS "bygger på" handler om.

Alternativ til udluftning v/vindue:

Bor nogle huller vandret i karmen udefra , så langt ind at hullet kan forbindes med hul/ler indefra, byggemarkeder forhandler nogle lister til at skrue på udvendig, som også kan lukkes.

Bare en' af modellerne:


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Gummilisten hedder så et glasbånd når du skal ned og hente det på trælasten...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis