Nedlægge spots i sænket loft

Jeg er ved at købe et hus med et nedsænket loft med ulovlige spots. Jeg er ikke så vild med spots alligevel så jeg vil gerne afskaffe spotsene men bevare gipsloftet. Er man nødt til at hive gipspladerne helt ned for at afmontere spotsene - eller er der en nemmere vej?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det komme jo an på, om det er et loft hvor der er dampspærre, for så kan du jo ikke bare rive spot'ne ud og blænde hullerne.

Men hvis der ikke er dampspærre, så burde du kunne pille dem ud og lappe hullerne med følgende trik:
Skær hullet 4 kantet (det er nemmere at lave "prop" når den er 4 kantet).
Lav hullet så stort, at du kan få en stump lægte op i hullet, så den går ud over det eksisterende loft (altså bredere end dit hul). Lægten skrues fast loftet, og derefter har du noget at skrue din "prop" fast i.

Og så skal der spartles mm. 

Håber det giver mening. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak for svaret.

Der er ikke dampspærre - det er en etageadskillelse.

Det lyder som en rimelig løsning.

Hvis nu der er et strømudtag over gipsloftet er det så lovligt at lade det sidde, hvis det ikke bruges?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Agon.

Jeg er ikke elektriker, men ved at man ikke må have skjulte samlinger...
Vi har lige nedsænket vores loft med spots, og har lavet en inspektionslem til el-manden.
Hvis vi en dag skulle få brug for sådan en 

God arbejdslyst
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis du får koblet det fra, så det ikke er tilsluttet, el nettet er det ok, at det så ligger lidt ubrugte ledningen.

Måske det ville være nemmere at sætte et extra lag gips op, hvis der er mange spot, der skal lukkes efter.

Hvis det er pæne runde huller, er det nemt at skære rondeller med en hulsav, hvis du kan finde en i passende størrelse.

(først skære du et hul i et bræt, med hulsaven, så afmontere du centerboret. Og bruger brættet med hullet til at ligge oven på gibspladen, så kan du save uden styreboret. og får en rund brik uden centerhul.)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også